Missbruk bland schizofrena

Mer
18 år 1 månad sedan #34912 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Missbruk bland schizofrena

Amanita skrev: Sofie: Ledsen att läsa att du läser mina inlägg på ett sådant sätt att du tolkar "Jag fattar personligen inte folk som vågar peta i sig alla mediciner som somliga gör. Det är enligt min mening totalt wacko." som att jag menar att alla som äter mediciner är "Wackon". Absolut inte, men personer som har mage att säga att droger är skit och som samtidigt petar i sig en massa mediciner som de försvarar helhjärtat är faktiskt inte på det klara med vad de talar om, eftersom alla mediciner är droger.


I engelsk språkbruk betyder drugs både mediciner och droger, men det svenska ordet droger innefattar inte mediciner, som det engelska. Det gäller att komma ihåg skillnaden mellan svenska och engelska på den här punkten.
Mer
18 år 1 månad sedan #34916 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet Missbruk bland schizofrena

Admin1 skrev: I engelsk språkbruk betyder drugs både mediciner och droger, men det svenska ordet droger innefattar inte mediciner, som det engelska. Det gäller att komma ihåg skillnaden mellan svenska och engelska på den här punkten.

Ja, det förstår jag, och du är välkommen att förklara det även för den här kvinnan som lider av fibromyalgi och som nu avtjänar ett halvårs fängelsestraff. Hon odlade cannabis för medicinskt bruk eftersom hon upplevde att det var det enda som dämpade hennes smärtor.
www.aftonbladet.se/vss/debatt/st ... 68,00.html

Jag har levt med fibromyalgi i fem år, den här kvinnan har levt med det i 25 år. Efter så lång tid har jag svårt att förstå hur någon kan finna värde i livet över huvudtaget. Om man då finner något som kan göra livet lite lättare så kan man ju tycka att det är en aning orättvist om staten (som majoriteten av alla idioter till människor röstat fram) beslutar att det är en olaglig "drog" som man skall straffas för att använda.