Missbruk bland schizofrena

Mer
18 år 1 månad sedan #34220 av Mesmerize
E, tjack, kola och alkohol.
Mer
18 år 1 månad sedan #34242 av Khujo2001
Jag älskar Christiania, men nu har jag inte vatt där på länge. Niklas, konstigt att svampen inte fungerade, du tog kanske för lite.. Har tatt de flesta droger men svamp e nog en av de jag blitt mest väck på.. :D Men jag tycker att det är viktigt att påpeka att det finns både för och nackdelar med droger inte bara nackdelar..
Mer
18 år 1 månad sedan #34497 av Khujo2001

Mesmerize skrev: E, tjack, kola och alkohol.


Mezmerize, tar du fortfarande eller har du slutat? Mår du bra när du tar?
Mer
18 år 1 månad sedan #34512 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet Missbruk bland schizofrena
Hälsan tycker jag man skall vara mån om, därför undviker jag alla slags kemikalier eftersom jag inte anser att kroppen är skapad för att hantera dem, de är onaturliga för kroppen. Konserveringsmedel, färgämnen och vitt socker är förstås de svåraste att undvika, de finns i allt i stort sett. Vitt socker är ett sånt typexempel på vad som händer när man extraherar kemikalier, folk blir beroende av socker, däremot blir folk inte beroende av frukt eller honung.

NASA gjorde en lite lustig test där de gav spindlar olika droger och därefter tittade på hurdana näten blev: caffeineweb.com/?p=15
Alkohol är dessvärre inte inkluderad i testen, däremot har man testat LSD (där nätet var mer intakt och omfångande än originalet) och meskalin (samma som originalet): www.psymon.com/psychedelia/images/spiders.html www.cannabis.net/weblife.html

Cannabis har använts av människor i 40.000 år, det finns inte några konkreta bevis för att det kan orsaka schizofreni och alla andra påstådda skadeverkningar är lögn och propaganda som i princip grundar sig i rasism på 30-talet. För de som inte känner till orsaken till varför cannabis är olagligt kan jag rekommendera dokumentären "Grass", eller läsa följande artikel www.hampa.net/historia_konspirationen.htm

Personligen (som jag nämnt tidigare i en annan tråd) så röker jag inte cannabis, jag blir för snurrig, men de gånger jag rökt (mer än fem år sedan senast) har jag känt mig kreativ, ofta har jag blivit sittande och målat i timmar eller skrivit dikter.

Jag blir inte psykotisk av cannabis, däremot blir jag psykotisk av alkohol, och de psykoserna är läskiga eftersom jag blir självdestruktiv, aggressiv och paranoid och kan förstöra saker jag arbetat med under lång tid. Varje gång jag drabbats av psykos har jag druckit sprit några dagar innan.
  • lotta
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #34530 av lotta
Svar från lotta i ämnet Missbruk bland schizofrena
Själv blir jag lugn av amfetamin(ritalina) men har sett dess motsats hos "kompisar" som missbrukat amfetamin

Hasch, cannabis provade jag vid ett par tillfällen för fem år sen och fick riktigt jobbiga hallucinationer Usch !! De jag sett missbruka det blir slöa,tröga tråkiga och korkade oavsett hur mycket eller länge dem använt det. Dessutom luktar det illa

Alokohol håller jag mig också gärna ifrån pga mina mediciner
Mer
18 år 1 månad sedan #34580 av Khujo2001
Man får nog skilja på bruk och missbruk, själv har jag svårt att bruka men jag avundas dem som kan.. Amfetamin gör mej också väldigt lugn fastän jag missbrukar det.. Det är när jag tänder av jag mår dåligt och blir stressad och nervös.. Cannabis tror jag ställer till det i psyket ju längre o intensivare man håller på med det, har kompisar som jag sett på nära håll må riktigt dåligt av det. De tappar kontrollen över sina egna tankar.. Själv röker jag väldigt sällan nuförtiden men jag kan verkligen sakna det, ska nog börja röka lite till sommaren igen.. :D