Fråga om LPT

Mer
6 år 2 månader sedan #1023832 av Carmen Al Kebab
Svar från Carmen Al Kebab i ämnet Fråga om LPT
Kan också tycka, har du biverkningar som du inte klarar av... Lägg in dig och testa jätte många mediciner tills du hittar den som skadar dig minst... Får du riktigt obehagliga biverkningar så tar du stesolid och akineton/pargitan för att kunna sova.
Mer
6 år 2 månader sedan #1023864 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Fråga om LPT
sjukihelahuvudet,

Ta medicinen.

:arrow: Dels har jag försökt otaliga gånger att sluta med medicin, och alltid blivit inlagd eller börjat självmant med den igen. Så, jag tror det samma gäller för dig eftersom läkaren vill du ska ta den.

:arrow: Dels så ger moderna mediciner en skyddande effekt på hjärnan så man inte försämras i sin sjukdom. Där har jag nog blivit sjukare än jag behövt vara, för jag har sovit dåligt långa tider och det är skadligt har jag förstått. Så, om du sover dåligt så får du hjälp med det av medicinen!

Kan hålla med dig att läkaren inte i första hand är intresserad av ditt bästa. De verkar mer tänka på samhället och sig själva och sedan i kanske tredje hand på dig... Det är lite trist att det är så, men det vet jag inte hur vi ska kunna ändra på.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 2 månader sedan #1024083 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fråga om LPT
Har man psykossjukdom så minskar antipsykotika risken att dö med 50 %. Sjukdomen är mycket dödligare än medicinerna, som knappt dödar någon alls utan tvärtom.
Mer
6 år 2 månader sedan #1024370 av Sjukihelahuvudet
Svar från Sjukihelahuvudet i ämnet Fråga om LPT
Varför är psykossjukdom dödligt? Gäller inte det bara självmord? Psykos bränner väl inte typ sönder hjärnan och ger hjärtattacker eller något? Är det livsfarligt även om man inte tänker ta sitt liv?

Andra grejer jag måste skriva utifrån svaren i denna tråd är, jag vill inte ha medicin för att folk omkring mig tycker jag blir annorlunda på dom. Visst, utan medicin sover jag typ 2-3 timmar om natten och är pigg resten av tiden, men det gör inte mig något för då har jag bara mer vaken tid. En till sak, jag har legat inlagd väldigt långa perioder tidigare och har varit försökskanin för uppemot 35 olika mediciner under dessa perioder. Jag mår inte bra på medicin, då skulle jag inte komma tillbaka till denna situation gång på gång. Det finns en anledning till att jag slutar med medicinerna efter ett tag och om det inte är biverkningar trots akineton så är det helt enkelt det faktum att de gör mig till mindre jag själv när de hela tiden stoppar mina tankar och ger mig en slöhet som tillochmed märks när jag går på promenad. Som ett exempel, hur vet min mamma att jag börjat ta antipsykotika? För att jag berättar det för henne? Nej, för att hon märker det på min gångstil från vecka ett. Jag blir en zombie utan fri vilja. Och det är det läkarna vill.

I slutet på månaden är jag tvingad till att komma på läkarsamtal igen. Men jag funderar starkt på att stanna kvar utomlands istället. De kan inte röra mig här och här är jag fri. På läkarsamtalet är det tänkt att jag ska börja med ytterligare en medicin så att jag skulle totalt ha 4. Fyra mediciner (?!) trots att jag mår FANTASTISKT bra. Det är inte klokt. Som sagt, de vill bara ta min fria vilja ifrån mig och ta bort den del av mig som efter alla dessa år av tortyr fortfarande är människa. Det är makabert. Det är dags att de inser att jag bestämmer över mitt eget liv. Jag är inte en bricka i deras spel, jag må vara Sjukihelahuvudet men jag är inte knäpp för det. Jag har inte psykos. Jag har inte mani. Jag har bara äntligen hittat mitt kall i livet och det har förbättrat min psykiska hälsa så mycket mer än ECT, mediciner, injektioner, bältesläggningar och sjukhusinläggningar någonsin har gjort.
Mer
6 år 2 månader sedan #1024375 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fråga om LPT
Har du inte kunnat gå ner i en låg dos som du kunnat leva med utan kännbara biverkningar.
Mer
6 år 2 månader sedan #1024381 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fråga om LPT
Det som dödar vid psykos är nog självmord och olycksfall främst. En psykos ökar risken för självmord och sedan är man dålig lång tid efteråt upp till ett år.