Fråga om LPT

Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1102413 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Fråga om LPT
Jag tror jag har varit inlagd på psyket 7 gånger sen våren 1990. 1:a gången var det tvångsinläggning/tvångsmedicinering. Dom andra gångerna har det varit frivilligt initiativ från min sida eller att min kvinna ville lägga in mig. Kortaste inläggning var 1 dag! Längsta inläggningen var 2 år men överläkaren tyckte att jag skulle vara på psyket i 6 år men jag anlitade en advokat då som såg till att jag blev utskriven efter 2 år istället.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 5 månader sedan #1102420 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fråga om LPT
Var inlagd 14 dar på LPT 1998. Kom in för Länsrätten. Det är enda gången som jag varit i Länsrätten. De upphävde mitt LPT men jag släpptes ut på prov ett tag. Det är bra att det prövas rättsligt annars skulle intagningar kunna vara helt godtyckliga.
Mer
5 år 5 månader sedan #1102468 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fråga om LPT
Utomjordingen blev det dyrt med advokat?
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1102469 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Fråga om LPT
Minns inte riktigt om det ens kostade eftersom det verkade som om det bara räckte för advokaten att ringa psykavdelningen/chefen och överläkaren att komma överens om att kompromissa med mig som patient hur jag ska kunna bli utskriven inom en kort tid. Om jag minns rätt så gjorde jag och överläkaren en deal på hur jag snarast skulle bli utskriven.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 5 månader sedan #1102470 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fråga om LPT
Men du har ångrat att du blev utskriven. Du har velat bli intagen på mentalsjukhus som inte finns längre.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1102471 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Fråga om LPT
Ibland och ibland inte har jag ångrat! Jag har varit så utsatt ute i samhället i början sen när jag blev utskriven från psyket sommaren 1992. Var faktiskt nån gång nära att bli dödad också - inte bara en gång utan flera gånger.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Utomjordingen.