Fråga om LPT

Mer
6 år 2 månader sedan #1024385 av Sjukihelahuvudet
Svar från Sjukihelahuvudet i ämnet Fråga om LPT

Geta skrev: Har du inte kunnat gå ner i en låg dos som du kunnat leva med utan kännbara biverkningar.


Har gått på tillexempel 1 mg risperdal i typ två månader för inte så länge sedan, vilket är en väldigt låg dos som jag förstått det, förändrade mig som person. Det är inte biverkningar jag är orolig för så länge jag håller mig borta från äldre typer av neuroleptika, det är mer hur de får min hjärna att tänka som är problemet.
Mer
6 år 2 månader sedan #1024603 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fråga om LPT
Hur påverkas ditt tänkande av Risperdal? Latuda kan kanske vara positivt och också inte tröttande utan aktiverande.
Mer
6 år 2 månader sedan #1024607 av Sjukihelahuvudet
Svar från Sjukihelahuvudet i ämnet Fråga om LPT
Grejen är, att jag mår bra utan medicin så jag förstår inte varför jag ska ta det, så jag gör inte det.
Mer
6 år 2 månader sedan #1024916 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fråga om LPT
Vad tycker dina föräldrar?
Mer
6 år 2 månader sedan #1025057 av Carmen Al Kebab
Svar från Carmen Al Kebab i ämnet Fråga om LPT

Sjukihelahuvudet skrev: Varför är psykossjukdom dödligt? Gäller inte det bara självmord? Psykos bränner väl inte typ sönder hjärnan och ger hjärtattacker eller något? Är det livsfarligt även om man inte tänker ta sitt liv?

Andra grejer jag måste skriva utifrån svaren i denna tråd är, jag vill inte ha medicin för att folk omkring mig tycker jag blir annorlunda på dom. Visst, utan medicin sover jag typ 2-3 timmar om natten och är pigg resten av tiden, men det gör inte mig något för då har jag bara mer vaken tid. En till sak, jag har legat inlagd väldigt långa perioder tidigare och har varit försökskanin för uppemot 35 olika mediciner under dessa perioder. Jag mår inte bra på medicin, då skulle jag inte komma tillbaka till denna situation gång på gång. Det finns en anledning till att jag slutar med medicinerna efter ett tag och om det inte är biverkningar trots akineton så är det helt enkelt det faktum att de gör mig till mindre jag själv när de hela tiden stoppar mina tankar och ger mig en slöhet som tillochmed märks när jag går på promenad. Som ett exempel, hur vet min mamma att jag börjat ta antipsykotika? För att jag berättar det för henne? Nej, för att hon märker det på min gångstil från vecka ett. Jag blir en zombie utan fri vilja. Och det är det läkarna vill.

I slutet på månaden är jag tvingad till att komma på läkarsamtal igen. Men jag funderar starkt på att stanna kvar utomlands istället. De kan inte röra mig här och här är jag fri. På läkarsamtalet är det tänkt att jag ska börja med ytterligare en medicin så att jag skulle totalt ha 4. Fyra mediciner (?!) trots att jag mår FANTASTISKT bra. Det är inte klokt. Som sagt, de vill bara ta min fria vilja ifrån mig och ta bort den del av mig som efter alla dessa år av tortyr fortfarande är människa. Det är makabert. Det är dags att de inser att jag bestämmer över mitt eget liv. Jag är inte en bricka i deras spel, jag må vara Sjukihelahuvudet men jag är inte knäpp för det. Jag har inte psykos. Jag har inte mani. Jag har bara äntligen hittat mitt kall i livet och det har förbättrat min psykiska hälsa så mycket mer än ECT, mediciner, injektioner, bältesläggningar och sjukhusinläggningar någonsin har gjort.

Försökskanin på 35 mediciner? Finns det inte bara ca 10-15 antipsykotika i dagsläget?

Ta det inte på för stort allvar vad admin skriver... Det h*n skriver är att patienter överlag lever ett osunt liv... Lever du ett normalt liv så kommer du leva lika länge som en normal människa.

Du ska ALDRIG acceptera att bli övermedicinerad av läkare, räcker med att du tar en LITEN dos av antipsykotika... Då kommer du vara stabilare långsiktigt.

INGEN människa klarar av att sova 2-3 timmar varje dygn långsiktigt.

Ja, du är slöare när du använder medicin till skillnad från när du är psykotisk, helt normalt... Gör inte den jämförelsen.

Använd ALDRIG fyra mediciner samtidigt, räcker med en medicin.

Gör som du vill, stanna utomlands om du tror på ett bättre liv där... Men kom ihåg att Sverige är ett bra land på jätte många sätt som du tar för givet.

Klarar du av att jobba minst halvtid för att försörja dig? Gör din egen bedömning.
Mer
6 år 2 månader sedan #1025078 av wasp
Svar från wasp i ämnet Fråga om LPT

Carmen Al Kebab skrev: Du lär dig med tiden vad som är accepterat//inte accepterat hos psykiatrin.

Kan vara värt att studera LPT lagen.

Det är lite som att vara politiker mot en journalist... Man lär sig vad man ska säga osv.


Efter ett litet tag genomskådar de dig, men säger oftast inget. Men du mår tro att de har ögonen på dig!