Gick från New Ages till Jesus.

Mer
11 år 7 månader sedan #518964 av Zoidar
Jesus är Guds lamm som borttager världens synd. Det gör varken Buddha, eller Muhammed.

Anchored in Christ ✟

  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
11 år 7 månader sedan #518965 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Gick från New Ages till Jesus.
Det som är sant för dig är ingen sanning som alla borde ha, vet du... Man kan bli upplyst utan jesus... Bara för det står i nån bok vad någon skrivit innebär det inte, tycker jag, att det är en absolut sanning. Det är en tolkningsfråga också!
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
11 år 7 månader sedan #518966 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Gick från New Ages till Jesus.
Jamen det är ju ditt val, och din upplevelse av vad som är rätt för dig! Alla andra måste ju inte välja det du väljer...
Jag förstår dig, att du tycker Jesus är vägen. Men det är inte [u:vuombblr]vägen[/u:vuombblr] för alla...
Mer
11 år 7 månader sedan #518968 av Geta
Det var ju inte länge sedan som du var buddist, zoidar? :va?
Mer
11 år 7 månader sedan #518971 av Zoidar

Jaana79 skrev: Jamen det är ju ditt val, och din upplevelse av vad som är rätt för dig! Alla andra måste ju inte välja det du väljer...


Jag tyckte som du också innan jag blev frälst. Men om Jesus verkligen är Guds son. Om han kom ner och föddes av en jungfru och dog för våra synder, och uppstod från de döda. Om du eller jag tror på det eller inte, om det verkligen har hänt då förändrar det inte att Jesus är den enda vägen. Vad du eller jag tror förändrar inte historia.

Det finns historieberättare m.fl. som levde på Jesu tid som inte var kristna som beskriver Jesus. www.slef.fi/sandebudet/tb/42/uto ... r-om-jesus

Därför får man fråga sig vem Jesus var när han gick på jorden. Var han Guds messias eller vem var han? Det finns egentligen bara tre alternativ. Att han funnits står klart bland historiker.

1. Han var en galning som trodde att han var Guds messias, och de som följde honom trodde på honom.

2. Han var en skicklig lögnare, och lurade alla och gick t.o.m. i döden på korset för att lura alla.

3. Han var Guds utvalde, Gud och messias.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 7 månader sedan #518972 av Zoidar

Geta skrev: Det var ju inte länge sedan som du var buddist, zoidar? :va?


Ja Geta, när man möter Jesus då förändras man.

Anchored in Christ ✟