Gick från New Ages till Jesus.

Mer
11 år 7 månader sedan #518999 av Potte-Boa Jösse
När jag läser Bibeln fattar jag ingenting utom möjligen Ordspråksboken som är mycket fin. Men när jag läser En kurs i Mirakler, som om av många anses som New Ages Bibel, så fattar jag direkt. Den talar talar till mig. Men jag har full resepkt att andra kan förstå Bibeln och finner det som den rätta vägen. Försöker vi inte alla hitta den vägen som hjälper och stöder oss.
Mer
11 år 7 månader sedan #519015 av Zoidar
Bibeln är inte alltid lätt att förstå, men Gud talar genom bibeln och umgås man med bibeln så kan Gud förändra ens hjärta på ett sätt som new age aldrig kan. Ett exempel är att trots att jag höll på med new age i 10 år så kunde jag ändå ibland känna glädje när folk råkade illa ut. Ingen meditation eller övning hjälpte. När jag blev frälst ändrade Gud mitt hjärta så jag inte längre kände glädje när folk råkade illa ut, det blev helat.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 7 månader sedan #519017 av Zoidar
En stor skillnad mellan new age och kristendom är att i new age ska man ändra sig själv genom meditation och övningar, medan i kristendom så är det Gud som förändrar genom nåd.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 7 månader sedan #519021 av Geta
Hur kommer det sig då att ni som kallar er kristna här på Viska -vill med alla medel ändra på oss som inte så självklart räknar oss som kristna? Kan ni inte vara nöjda med att vara kristna och inte försöka förändra andra
med tvång. :väggen :väggen :väggen
Mer
11 år 7 månader sedan #519023 av Zoidar
Det går inte ändra någon genom tvång. Bara Gud kan ändra. Men det går inte hålla tyst om Jesus :hjärta De kunde inte heller tysta apostlarna med varken fängelsestraff eller spöstraff. Jag tvingar dig inte att bli kristen Geta, men jag kan bara rekommendera att du uppriktigt vänder dig till Jesus och ser vad som händer.

Jag är för sanning. Och jag är för forskning. Om nu forskningen skulle bevisa att Jesus inte uppstått från de döda, då ska vi sluta tro på honom. Vi ska inte tro på något som är lögn. Men nu har Jesus uppstått, därför tror jag på honom.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 7 månader sedan #519025 av Geta
Hur kan ni då vara så säkra på vilka som är kristna och inte kristna? Jag har levt med så mycket tvång i min dag så jag köper inte religiöst tvång.