Gick från New Ages till Jesus.

Mer
11 år 7 månader sedan #519092 av saara
Schizofreni är inget hinder för att tro på Jesus.Det skulle vara hemskt om Jesus tyckte att dom som har schizofreni inte passar i hans sällskap. Jesus vill inte göra någon psykiskt sjuk.
Mer
11 år 7 månader sedan #519110 av Zoidar

Saari skrev: Det där sa ju ingenting, hur ska det övertyga någon om man inte tror på Gud?


Vill du tro på Gud?

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 7 månader sedan #519120 av Saari
Ja. Jag växte upp tillsammans med frikyrkliga vänner och jag vill verkligen kunna tro på Gud, men kristendomen har inte övertygat min tro, utan jag har en annan tro. Låt mig ha den tron.
Mer
11 år 7 månader sedan #519125 av Zoidar

Saari skrev:

zoidar skrev:

Saari skrev: Det där sa ju ingenting, hur ska det övertyga någon om man inte tror på Gud?


Vill du tro på Gud?


Ja. Jag växte upp tillsammans med frikyrkliga vänner och jag vill verkligen kunna tro på Gud, men kristendomen har inte övertygat min tro, utan jag har en annan tro. Låt mig ha den tron.


Du får ha vilken tro du nu vill.

Jag förstår dig inte riktigt. Du vill tro på Gud, men du har valt annan tro? Varför undrar jag, om du vill tro på Gud, varför väljer du en annan tro?

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 7 månader sedan #519128 av Saari
För att jag inte kan välja någonting jag inte tror på. Jag är helt enkelt inte troende kristen. Det handlar inte om vilja, utan om övertygelse. Jag är inte övertygad om att Gud finns, även om jag skulle vilja att hen fanns. Jag känner bara inte Jesus i mig eller omkring mig, däremot känner jag krafter, energier och magi. Intuition, spiritualitet som inte har med kristendomen att göra. Jag är övertygad i min tro och jag är inte kristen även om det vore så mycket lättare.
Mer
11 år 7 månader sedan #519129 av Geta
Nu tror jag inte att Jesus visade bort schizofrena på sin tid. Men det är konstigt att man aldrig hör talas om
att schizofrena blir helade på helandegudstjänster i kyrkor. Det finns pastorer som aktar sig att ta sig an
schizofrena för de fruktar att demonerna hos schizofrena kan hoppa på dom själva.