Gick från New Ages till Jesus.

Mer
11 år 7 månader sedan #518934 av Isa-Alise
Man ser på frukten om trädet är gott... dvs våra handlingar visar om vi är goda...

När någon säger sig vara häxa tänker jag på hemliga riter för att bringa ondska över andra, men en annan bild är en stark kvinna som är kunnig i läkeväxter...
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
11 år 7 månader sedan #518935 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Gick från New Ages till Jesus.
Inom wicca ska man inte sända ut negativitet även om ngn varit elak mot en. Man bör inte göra det, för de menar att allt man sänder ut kommer trefaldigt tillbaka till en. Man ber att den dåliga energin återgår till avsändaren ist. Häxa är ett positivt ord för mig.
Mer
11 år 7 månader sedan #518944 av Geta
Häxa är ett positivt ord för mig också.
Mer
11 år 7 månader sedan #518951 av Zoidar

Jaana79 skrev: Det ena måste väl inte utesluta det andra. Det finns alltid vägar...


Nä, det finns bara en väg. Jesus är vägen sanningen och livet. Därför kan inte den som blivit frälst fortsätta som häxa, hon/han förstår att man som häxa har kontakt med onda andemakter. Därför kan man inte vara frälst och häxa samtidigt.

Anchored in Christ ✟

  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
11 år 7 månader sedan #518955 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Gick från New Ages till Jesus.
Det tycker jag låter konstigt, men det är vad jag tycker. Jag ser inte bara en väg. Menar du att alla muslimer tex inte valt rätt väg också? Jag tycker det är skrämmande att en person eller grupp tycker att de har svaren på alla frågor när det finns så många andra som har sin egen sanning... Jag tror bara vi har olika vägar till den. Det är min personliga åsikt. Har alla som inte är kristna inte valt rätt? Kommer de inte "hem"? Det finns andra tolkningar än din av vad kristendom är vet du också!
Mer
11 år 7 månader sedan #518963 av Zoidar

Jaana79 skrev: Det tycker jag låter konstigt, men det är vad jag tycker. Jag ser inte bara en väg. Menar du att alla muslimer tex inte valt rätt väg också?


Jesus sa: "Jag är vägen, sanningen och livet, ingen kommer till fadern utom genom mig". (Johannesevangeliet 14:6)

Jesus sa också: "Den som inte blir född på nytt kan inte se Guds rike.

Det handlar om frälsningen. Utan att ha gett sitt liv till Jesus så är blir man inte frälst (född på nytt), och det gäller alla människor. Och när man väl gett sitt liv till Jesus, då blir man frälst och kristen. Då är man inte längre muslim, eller buddhist, eller vad man nu var innan. Man tar avstånd från dessa religioner eller läror. Enda vägen är att man tror på Jesus som messias och ger Jesus sitt liv, hur kan man vara muslim och samtidigt göra det?

Anchored in Christ ✟