Gick från New Ages till Jesus.

Mer
11 år 7 månader sedan #519139 av Zoidar

Geta skrev: Nu tror jag inte att Jesus visade bort schizofrena på sin tid. Men det är konstigt att man aldrig hör talas om
att schizofrena blir helade på helandegudstjänster i kyrkor. Det finns pastorer som aktar sig att ta sig an
schizofrena för de fruktar att demonerna hos schizofrena kan hoppa på dom själva.


www.cai.org/testimonies/healed-schizophrenia

Anchored in Christ ✟

  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
11 år 7 månader sedan #519142 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Gick från New Ages till Jesus.
För mig är gud källan, kristen eller inte. Jag tror alla religiösa har samma källa, men vägarna dit ser olika ut. Jag tror inte en muslimsk gud är mindre rätt än en kristen. Kanske kommer vi inte till samma ställe ens när vi dör.
Mer
11 år 7 månader sedan #519144 av Zoidar

Jaana79 skrev: För mig är gud källan, kristen eller inte. Jag tror alla religiösa har samma källa, men vägarna dit ser olika ut. Jag tror inte en muslimsk gud är mindre rätt än en kristen. Kanske kommer vi inte till samma ställe ens när vi dör.


Såg du det här klippet Jaana, vad som skiljer Jesus från religion?

[youtube]1IAhDGYlpqY[/youtube]

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 7 månader sedan #519145 av Zoidar
Jag ska svara dig sen Saari, jag ska iväg nu.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 7 månader sedan #519151 av Potte-Boa Jösse
Den gyllene regeln tror jag på. Det är den grund som kristendomen och de flesta andra religioner står på.

Allt vad ni vill att människorna skall göra för er, det skall ni också göra för dem. Det är vad lagen och profeterna säger. (Matt. 7:12, Bibel 2000)

Det konstiga är att människor mellan religionerna inte kan vara sams. Utan de tävlar om vilken Gud som är störst och bäst.

Styrande som manipulerar människorna med att hota med Gud.

Här är länken till exempel på den gyllene regeln inom andra religioner: sv.wikipedia.org/wiki/Den_gyllene_regeln
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
11 år 7 månader sedan #519157 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Gick från New Ages till Jesus.
Zoidar, ja jag har sett den förut också.