Gick från New Ages till Jesus.

Mer
11 år 7 månader sedan #519220 av Nissegossen

Potte-Boa Jösse skrev: Word Nisse!! :bravo:

Så rätt så, har word 2003 på datorn. :angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
11 år 7 månader sedan #519256 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Gick från New Ages till Jesus.
Jesus var ju healer, zoidar...
Mer
11 år 7 månader sedan #519260 av saara

Kluvjonte skrev: nä men hade du träffat jesus och du sagt åt han att du hade shizofreni hade han botat dig.........ex mannen sade "kalla mig legion ty vi är många" Jesus gav andarna till grisarna från mannen och grisarna sprang ner i sjön och tog livet av sig sen var mannen botad


Den mannen från Bibeln som du beskriver var besatt av onda andar. Att ha schizofreni är inte detsamma som att vara besatt av onda andar. Jag har mött Jesus.Min kristna tro kan mycket väl ha hjälpt mig att tillfriskna ganska bra från schizofreni. Admin 1 har hänvisat tidigare till en undersökning som visade att de som hade en gudstro klarade sin schizofreni bättre än de som inte hade en.Vet tyvärr inte var man kan hitta den artikeln,men kanske den finns i Självhjälpsboken?

Jaana 79, det stämmer att Jesus var och är ännu i dag en som helar och botar. Han är bättre än alla andra helare för han är Gud son.Han är ren och syndfri.
Mer
11 år 7 månader sedan #519262 av saara
Geta, jag har hört nämnas i kristen tv att personer har blivit helade från schizofreni. Jag har kanske blivit frisk från schizofreni också då jag har klarat mig i många år utan antipsykotika utan att bli psykotisk. Eller så är min schizofreni simplex så lindrig eller sådan att det inte finns nån medicin som biter på den.Jag vet inte ens vilka symptom på sjukdomen som jag har?
Ibland har jag undrat om jag har fått rätt diagnos.
Mer
11 år 7 månader sedan #519264 av Nissegossen
Jag fick inte fram det stycke du sökte på saara och jag sökte med dina egna ord och fick fram det här; www.google.se/#hl=sv&gs_nf=1&cp ... 20&bih=867 Men ingenting av vad du skrev.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 7 månader sedan #519266 av saara
Admin1 visade på första sidan en länk till en undersökning i ämnet.