Till personer med affektiv problematik

Mer
4 år 2 månader sedan #1228182 av Admin1

Geta skrev: Är det vanligt att det bor galna personer i studentbostäder? Det gjorde det i min studentkorridor.

Har bott i 4-5 studentkorridorer och i bara en var en psyksjuk. Han började på läkarutbildningen, men fick avbryta snabbt pga psykiska besvär. Han var tillbakadragen och såg deprimerad ut. Verkade inte galen.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228787 av MsTibbs
Jag har rött läppstift! :)
Mer
4 år 2 månader sedan #1228788 av Geta
Det hade dumpats problempersoner från Stockholm till studentkorridoren där jag bodde. Vi andra fick agera som kuddflickor.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228796 av Nissegossen

Geta skrev: Det hade dumpats problempersoner från Stockholm till studentkorridoren där jag bodde. Vi andra fick agera som kuddflickor.


Bättre än vara en madrass

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1264720 av Cosmos
:rotfl :rotfl

Det är ett otyg att dumpa problempersoner/familjer i vanliga lägenheter och t o m bostadsrätter som här i stan. Vad vill man uppnå med dessa bostadssociala lägenheter som de kallas för? Naturligtvis blir svaret att ingen ska behöva bli hemlös och förtjänar en andra chans. Men har man misskött sig på ett ställe, levt rövare hela nätterna slagit sönder gemensam egendom, alternativt gjort inbrott i förråd som i den här fastigheten och dessutom inte betalt hyran, får man väl finna sig i att bo i en barack och liknande där andra problemindivider bor. Absolut inte få bostad efter bostad med samma resultat.

Jag är så fruktansvärt bränd när det gäller detta. Min fina bostadsrätt jag hade tagit ett stort lån för blev omringad av tre bostadssociala lägenheter som kommunen köpt. De var två utländska familjer och en svensk. De röjde på nätterna utom den svenska familjen som var igång dygnet runt. Den arabiska familjen drog dit halva Gottsunda. Det gapades, ständiga fester och utan respekt för gemensamma regler. Ungarna gjorde livet surt för mig på olika sätt genom sina små gulliga "bus". Hela hemkänslan försvann när de skaffade dit kackerlackor också. Jag är förbannad än idag. Det var verkligen en toppenlägenhet med stor uteplats som jag hade stora planer för.

Om de var psykiskt sjuka? Möjligtvis mamman i den svenska familjen, i övrigt inte. Bara en annan livsstil helt enkelt. I vilken ingår att inte betala hyran. Och blir en barnfamilj vräkt dröjer det bara någon månad, sedan en ny lägenhet med nya grannar att förpesta tillvaron för.
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264724 av Geta
Fick också erbjudanden om att vara madrass.