Plågsamt att umgås

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 3 månader sedan #1315600 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Plågsamt att umgås
Jag har pratat med kompisen jag var ute med igår. Han sa att han såg på mig att jag inte mådde så bra. Det var väl själva fasen att man inte ska kunna gå ut o ta ett par öl utan att bli påmind om Sjukdomen. Upplevde stark oro och viss paranoia. Kompisen har bland annat schizofreni, han kan sniffa sig fram till en fellow schizofreniker.
Mer
3 år 3 månader sedan #1316342 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Plågsamt att umgås
Jag har många ggr känt mig "sjuk" när jag varit på krogen. Folk sitter och stirrar, viskar till varandra och skrattar åt mig. En gång var det så starkt att jag gick fram till ett par och frågade var det var som var så kul med mig. Det följes av en pinsam tystnad. Och jag bara fortsatte. Varför garvar ni? Till slut var det kompisen som drog mig därifrån. Även nu har jag reagerat på att folk sitter och skrattar trots att jag borde vara medicinerad.
Mer
3 år 3 månader sedan #1316436 av memphis
Svar från memphis i ämnet Plågsamt att umgås
Jag orkar inte med krogen. Det är för hög ljudnivå som stressar mig. Men det som händer när jag umgås är att jag blir så trött i huvudet av allt prat. Där är hundarna överlägsna. De pratar inte, de bara är kompisar ändå.
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1316556 av IM
Svar från IM i ämnet Plågsamt att umgås
Bra sagt memphis
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 3 månader sedan #1316564 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Plågsamt att umgås
Krogen jag ska till imorgon är inte direkt ett av stadens finare ställen. Men bra att kunna slinka in för ett par öl och kanske något att äta. Tror de säljer rätt mycket luncher och pizza har de också. Det ligger bara cirka fem minuters promenad från min bostad. Nu är det lönehelg, så det kanske är mycket folk där då.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1317661 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Plågsamt att umgås
Jag ska på krogen med en kompis, vi ska ses kl två hos honom. Vi ska till puben Highlander Inn. Ser ni en asiatisk kille och ett fetto så är det vi två. Kom gärna och umgås en stund.