Plågsamt att umgås

Mer
3 år 2 månader sedan #1317685 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Plågsamt att umgås
Krogen är det sämsta stället man kan vara på enligt mig när man mår dåligt! Många människor med alkohol i kroppen kan bli elaka, jag vet själv hur konstig jag blir när jag dricker för mycket. Många människors problem förstärks av alkohol och det finns ett visst projicerande ibland bland många krogbesökare. 
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1318051 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Plågsamt att umgås
Vi hade jätterevligt, men tvistar om hur många öl vi drack. Han sa sju, jag sa åtta. Behöver jag tillägga att jag är rund under fötterna?

Bartendern (och jag tror ägaren) sa Peter till mig. Hur i helsike visste han mitt namn? Så¨liten är inte staden.att alla känner alla. Fast han kanske hörde kompisen nämna mitt namn.
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Fantasio.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1318108 av Richard
Svar från Richard i ämnet Plågsamt att umgås
Jag ska kanske ha fest till helgen, men bara för 3-4 personer.

Nu har jag det hyfsat städat, men det finns inte så mycket plats att sitta. Men jag vet inte...
Jag blir alltid bjuden på fest hos dom, så man vill ju kunna bjuda tillbaka, även om jag inte direkt bjuder på så mycket. Vi brukar ta med egen alkohol, o mat kan jag inte laga, det får väl bli tacos i så fall. Eller fest o fest, vi sitter bara o snackar, dricker o har det trevligt.


För övrigt trivs jag bäst själv. Jag vill inte ens vara ihop med nån längre. Men det är viktigt att komma ut ett par timmar per dag o umgås med folk. Min dagliga verksamhet o studierna är perfekt o lagom. Helt isolerad mår man inte bra av.

Last edit: 3 år 2 månader sedan by Richard.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1322865 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Plågsamt att umgås
Imorgon blir det krogen/puben med en vän. Det enda plågsamma blir betalningen för mat och dryck, det är min tur att ta notan. Vi ska ses vid två hos honom. Vi har samma diagnos och förstår varandra. Häromsistens blev jag paranoid o gick hem lite tidigare, men det var helt okej för honom.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1323070 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Plågsamt att umgås
Jag funderar på att säga nej till att träffas. Det blir dyrt att dricka öl ute.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1323662 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Plågsamt att umgås
Jag sa att jag inte hade råd att ta notan en gång i veckan. Kompisen blev inte arg, som tur var. Han får pengar av sina föräldrar när han står för kalaset, jag får ta ur egen ficka. Som tur är var han förstående.