Hälsotråden 2017

  • MaxMin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 3 månader sedan #903717 av MaxMin
Svar från MaxMin i ämnet Hälsotråden 2017
Min migrän var helt och hållet stressrelaterad. Har fått magkatarr också. Lyckades få ner pulsen lite på Qi-gongen idag, men sen kom det tillbaka. Nu har jag iaf skickat i väg ett mail där jag avslutar en vårdkontakt och imorgon ska jag säga upp boendestöd.
Jag känner inte att min samtalskontakt ger mig något just nu i förhållande till tid som jag måste avsätta, utan jag väntar tills jag kommer igång med ER och sen traumaterapi.
Boendestödet har jag inget större behov av just ju, utan det stressar mig mest att det ligger mitt på dagen och stör min pluggtid.

Däremot vill jag behålla min sjukgymnast då det alltid känns bra när jag väl satt igång, jag sover bra efteråt och min hälsa behöver verkligen träningen på flera plan.

Har fått bli mindfulness nu på kvällen och nu känns det bättre. Kommer sova gott.
  • MaxMin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 3 månader sedan #903730 av MaxMin
Svar från MaxMin i ämnet Hälsotråden 2017
Trots att jag är sönderstressad och ätit en massa skräpmat för att få vardagen att gå ihop så har vågen minskat.
Senaste vikt var 113,6 kg 9/1 -17, idag 6/2 -17 står vikten på 110,8 kg (- 2,8 kg) och det är väl inte helt dåligt.

Testade göra pannkakor på dinkelmjöl igår och det var hur gott som helst. Hade dock inget vaniljpulver hemma som hade kanske gett extra god smak.

Har också köpt den här boken och hittade en massa kul att laga. Ska testa Medelhavsgratäng ikväll tex.

Mer
7 år 3 månader sedan #903748 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hälsotråden 2017
Det är synd att det krävs så mycket för att gå ner i vikt. Jag vill t e x inte lägga om min kost, trivs med att äta mestadels min vanliga husmanskost. Men jag ska gå ner 10 kg nu innan det går för långt igen. Blir små portioner och inget äta efter 18. Hoppas det räcker så.
  • MaxMin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 3 månader sedan #903752 av MaxMin
Svar från MaxMin i ämnet Hälsotråden 2017
Behövs och behövs, jag behöver bygga upp min kropp om jag ska bli redo för jobb och annan påfrestning. Var sängliggande nästan ett helt år när sköldkörteln spökade och min ämnesomsättning är väl lite trög också.
Mer
7 år 3 månader sedan #903754 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hälsotråden 2017
samma här, går upp i vikt av nästan ingenting! men nu har jag fått levaxin sen i torsdags så jag hoppas på stor förändring :)
  • MaxMin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 3 månader sedan #903799 av MaxMin
Svar från MaxMin i ämnet Hälsotråden 2017
Ge Levaxinet lite tid, men om du inte känner dig bättre på sikt se till att din läkare ta alla värden så som TSH, T4 och T3. Ibland behöver vissa extra tillskott av Liothyronin (T3). Jag har inte rasat i vikt som en del beskriver, men ledvärk, trötta muskler och tanketröghet och andra diffusa symtom är borta.