Ska åka in till akuten strax

Mer
9 år 9 månader sedan #678073 av Nissegossen
islaa, varning för överdosering av A-vitamin. Se på denna länk vilka vitaminer du kan ta. www.netdoktor.se/traning-kost/ar ... aminguide/ Dessutom kan D-vitamin i stora mängder ge förkalkning av lungor och blodkärl. Speciellt vid ett tillskott av kalktabletter.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 9 månader sedan #678075 av islaa
Svar från islaa i ämnet Ska åka in till akuten strax
Jag äter inte a-vitamin eller d-vitamin extra så tror inte att det är nån fara om jag bara tar det som är i multivitamintabletterna.
Mer
9 år 9 månader sedan #678078 av Nissegossen
Zink är mannens metall och Magnesium kan man behöva vid överdrivet drickande. Läkaren kan på ett blodprov se om du har låga Magnesiumhalter och min husläkare säger till mig att jag dricker för mycket.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 9 månader sedan #678080 av islaa
Svar från islaa i ämnet Ska åka in till akuten strax
Menar du drickande rent allmänt av vätska eller menar du alkohol? Jag dricker inte så ofta alkohol men däremot mycket vätska eftersom jag är rädd för njursten (biverkan av Topimax). Tuggade mycket magnesium när jag simmade för att motverka kramp eftersom det är bra för nerv- och muskelfunktionen.
Mer
9 år 9 månader sedan #678082 av krokus
islaa,

Vissa vitaminer är fettlösliga och vissa är vattenlösliga.



(Ja, jag fotade från en bok jag har hemma. Aja baja!)
Mer
9 år 9 månader sedan #678083 av islaa
Svar från islaa i ämnet Ska åka in till akuten strax
Hehe, jo jag läste lite. Men hur är det med mineraler?