Ska åka in till akuten strax

Mer
9 år 9 månader sedan #678309 av koi
Svar från koi i ämnet Ska åka in till akuten strax
Så B-vitaminer smakar blä. Det visste jag inte.
Mer
9 år 9 månader sedan #678660 av islaa
Svar från islaa i ämnet Ska åka in till akuten strax
Tycker det påminner om jäst
Mer
9 år 9 månader sedan #678674 av Nissegossen
Jag jobbade ju på bryggeri som vörtkylare bla, jag gick igenom många yrken inom bryggeriet och i jobbet som vörtkylare ingick att tillsätta jästen i jäskaren och dessutom fanns det folk som köpte öljäst, färsk och jag har för mig att jag fyllde på sådana förpackningar som folk kunde köpa på bryggeriet med öljäst. Öljäst är en mycket god B-vitaminkälla!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 9 månader sedan #678679 av Nissegossen
Fast i den här värmen skulle jag inte vilja jobba på det gamla bryggeriet i vörtkylen. :lol: Då körde man så snabbt man kunde, men då sprutade vattnet ur kylaggregatet trots att man efterdrog muttrarna så gott man kunde. Och kylningen gick med kallvatten och det uppvärmda vattnet gick till pannrummet och blev till hetvatten, alltså vattenånga under tryck som värmde bryggarpannorna bla.

Tror nog att idag har de bättre grejor annars kunde man om man inte passade sig, bli dyblöt en sådan här varm dag. Man fick avpassa hastigheten med vattnets temperatur och hur snabbt Separatorerna kunde forsla bort fasta partiklar. local.alfalaval.com/sv-se/key-te ... laval.aspx

Vi hade i och för sig riktigt stora cylindrar med ammoniak som kylmedel för att få ned temperaturen i jäskaren, men de var inte avsedda för kylvattnet i vörtkylen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 9 månader sedan #678681 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ska åka in till akuten strax
Du kan konsten bryggeri, kan du konsten att vara medungdomen som inte vill ha sex i första taget!

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 9 månader sedan #678688 av Nissegossen
Det ger sig Jocke! Se bara till att ta vara på tillfället och fånga denne rara fågel i flykten...

Använd gärna håven...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum