Hjälp jag blir bara fetare och fetare

  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1317616 av Hope
Svar från Hope i ämnet Hjälp jag blir bara fetare och fetare
Hans! Det finns en diet som är lågkolhydratskost. Där man äter grönsaker och proteiner. Man kan äta alla grönsaker, bär och frukter. Även nötter och frön. Sedan inte äta fet kött. Kyckling går bra om man inte äter skinnet för skinnet innehåller fetter som sjutton. Utan man äter mager kött . Tex kalkon på mackan. Om mackan är Fröknäcke. Vanlig bröd äter man inte. Kalkon är mager. Osv. Stenålderskost heter det.
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Hope.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317644 av krokus
"Varför behöver vi kolhydrater?Det mesta av kolhydraterna bryts ner i kroppen till sockerarten glukos, som behövs som energi till cellerna. Glukos lagras i levern och musklerna i form av glykogen som fungerar som energireserv. Hjärnan använder glukos som bränsle och behöver ungefär 100 gram glukos om dagen."

www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-in...ingsamne/kolhydrater
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1317645 av Hope
Svar från Hope i ämnet Hjälp jag blir bara fetare och fetare
Jo jag vet allt det där krokus.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317646 av krokus
Hope,

Mitt inlägg var inte riktat specifikt till dig, utan ett tillägg till tråden överlag.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1317655 av Hope
Svar från Hope i ämnet Hjälp jag blir bara fetare och fetare
Då du säger att det var till alla läsa så är väl det fritt för alla att svara. Det man gör på låg kolhydratkost är man att man börjar använda fetterna som energi därför går man ned i vikt. Dessutom många forskare, läkare och dietister rekommenderar detta för många. Bland annat som behandling av diabetes.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317658 av krokus
Hope,
Fett kan inte omvandlas till glukos. Hjärnan behöver glukos för att fungera. Vad jag försöker säga är att kolhydrater är mer eller mindre ett måste, därmed inte sagt att vräka i sig kakor är något bra. 
​​​​​