Hjälp jag blir bara fetare och fetare

  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1317694 av Hope
Svar från Hope i ämnet Hjälp jag blir bara fetare och fetare

Geta skrev: Pizza är väl inte precis nyttigt?


Man kan istället be om mera tomatsås och dra ned på osten. Då blir det inte så onyttigt.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317696 av Geta
Det är degen som är onyttig.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317698 av Drummer
Ligger man inlagd så ser ingen bra ut! Jag fick mjälleksem i ansiktet och i hårbotten när jag låg inlagd pga stress men min puls var ändå låg. Den var på 69. Jag var lugn i kroppen men inte i huvudet. Bara massa OSD tankar! 
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1317700 av Hope
Svar från Hope i ämnet Hjälp jag blir bara fetare och fetare

Geta skrev: Jag har Coronafrisyr. Har inte varit hos frissan på ett år.
 

Man behöver inte se snygg ut vid din ålder. Det skulle isåfall kunna misstolkas.

Geta skrev: Det är degen som är onyttig.

"Degen" det var nåt nytt. Kanske är så på slabbiga pizzerior. Men många pizzerior idag håller hög kvalitet inget fel med degen. Iaf dom ställen jag äter ifrån. Finns till och med fullkornsdeg!
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317722 av Zoidar

krokus skrev: Hope,
Fett kan inte omvandlas till glukos. Hjärnan behöver glukos för att fungera. Vad jag försöker säga är att kolhydrater är mer eller mindre ett måste, därmed inte sagt att vräka i sig kakor är något bra. 
​​​​​


Äter man strict Lchf börjar kroppen omvandla fett till ketonkroppar. Tydligen ska de också kunna förse hjärnan med energi.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 2 månader sedan #1317749 av krokus
Zoidar,

Jag skulle då inte äta strikt LCHF, då jag är rädd om mig.

Jag har förut hamnat i ketos, inte nog med att andedräkten luktade aceton, så även hallucinerade jag, var illamående och hade hemsk huvudvärk. Minns inte om jag kräktes. 

Helt ärligt blir jag upprörd när vissa av er Viskare tror att kolhydrater är monster. Tro mig, ni vill inte riskera ketos eller ännu värre ketoacidos. 

Kolhydrater finns i olika former, allt är inte kakor, bullar och Coca cola.