Hjälp jag blir bara fetare och fetare

Mer
3 år 2 månader sedan #1317754 av Geta
Tycker också att det är överdrivet.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317757 av Nissegossen
Min handledare i överlevnad berättade om att han i försvaret varit med om en fastemarsch. De hade ett medicinskt team som tog blodprover. Alla utom en hade ketoner i blodet, det han gjorde för att få ett normalt blodvärde var att han under marschen repade av årsskotten av gran och tall, tuggade på dem antingen svalde eller spottade ut. Årsskotten innehåller något socker samt mycket C-vitamin. Som urbefolkningen i USA gjorde de repade av årsskotten hällde på nästan kokande vatten på årsskotten lät dra som te. Pröva själva, det ger ett sötsyrligt välsmakande te. Det gjorde att Urinvånarna i Nordamerika aldrig fick skörbjugg utan de fick C-vitamin genom barr te av gran och tall. Kom ihåg Idegran, hela växten är giftig, ät ej.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1317758 av Geta
Potatis innehåller C-vitamin.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317759 av Nissegossen
Mer
3 år 2 månader sedan #1317765 av Zoidar

krokus skrev: Zoidar,

Jag skulle då inte äta strikt LCHF, då jag är rädd om mig.

Jag har förut hamnat i ketos, inte nog med att andedräkten luktade aceton, så även hallucinerade jag, var illamående och hade hemsk huvudvärk. Minns inte om jag kräktes. 

Helt ärligt blir jag upprörd när vissa av er Viskare tror att kolhydrater är monster. Tro mig, ni vill inte riskera ketos eller ännu värre ketoacidos. 

Kolhydrater finns i olika former, allt är inte kakor, bullar och Coca cola. 


Jag tyckte inte Lchf var bra för mig, men kanske funkar för någon annan. Jag blir deppig utan kolhydrater.

Tror inte man kan hamna i ketoacidos endast genom Lchf, men minns inte riktigt varför. Går läsa om för dem som orkar.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 2 månader sedan #1317772 av wasp
Röra på sig mer och strunta i godis, kaffebröd, smörgåsmrgarin och fet filmjölk (mjölk överhuvudtaget). Det funkade för mig.