Hjälp jag blir bara fetare och fetare

Mer
3 år 2 månader sedan #1317660 av Geta
Min diabetessjuksköterska har sagt att hjärnan behöver socker.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1317662 av Hope
Svar från Hope i ämnet Hjälp jag blir bara fetare och fetare
Jo jag vet att vi behöver socker i hjärnan ibland. För att hjärnan ska fungera optimalt. Men som tillfällig grej är LCHF jättebra diet att gå ned i vikt av för kroppen ställer sig inte på svält så när man börjar äta som vanligt så går man inte upp i vikt. Som man skulle på svält-dieter!
Mer
3 år 2 månader sedan #1317663 av Geta
Att vara vegetarian och äta LCHF-diet går väl inte ihop. Då ska man väl mest bara äta bacon?
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1317664 av Hope
Svar från Hope i ämnet Hjälp jag blir bara fetare och fetare

Geta skrev: Att vara vegetarian och äta LCHF-diet går väl inte ihop. Då ska man väl mest bara äta bacon?


Det här var tio år sen och innan jag blev vegetarian. Delvis kanske därför jag blev vegetarian och inte bara att jag tycker det är det hemskaste som finns. Dessutom finns vegetarisk LCHF.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317665 av Drummer
Visst, självförtoendet minskar ofta när man är överviktig. Man är snyggare när man är smalare. Väldigt vanligt problem. Alla vill vara tillfreds med sig själva. 
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1317666 av Hope
Svar från Hope i ämnet Hjälp jag blir bara fetare och fetare
Jo alla blir snyggare som smala. Dessutom ser man tio år äldre ut än vad man är om man är överviktig. Folk tror jag är 26-27 år trots jag är 39 år. När jag var tjock som fan trodde folk att jag var mycket äldre.