Hjälp jag blir bara fetare och fetare

  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1317681 av Hope
Svar från Hope i ämnet Hjälp jag blir bara fetare och fetare

Cosmos skrev: Hjärnan behöver även fett för att fungera. Överhuvud taget är det så att vi behöver alla beståndsdelar för att kunna leva men vi behöver inget överflöd vilket är problemet idag. En sak som jag har märkt är att det finns så många överviktiga barn nuförtiden. När jag växte upp var vi ungar alldeles pinniga. Då levde man på husmanskost, hemlagad husmanskost.

Idag blir de pizzor och hamburgare eller halvfabrikat till kvällen eftersom föräldrarna inte har tid att laga mat. Det är en fråga om kultur.


Visst är det så Cosmos! Svensk husmanskost finns inte längre. Alltmer exotiska som tex asiatisk mat har tagit över i svenska kök och allt annat möjligt oxå som tex pizza osv. Är inte det helt jävla fantastiskt? Tex karibisk mat är så jävla gott. Man behöver inte längre åka till utlandet för att få uppleva andras kulturers helt jävla fantastiska mat. För allt finns i svenska kök.
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Hope.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317686 av Geta
Pizza är väl inte precis nyttigt?
Mer
3 år 2 månader sedan #1317687 av Nissegossen

Geta skrev: Pizza är väl inte precis nyttigt?
 

mittkok.expressen.se/artikel/pizza-9-anl...et-med-gott-samvete/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1317688 av Drummer
Att bli snyggare handlar om att gå ner i vikt skaffa sig en frisyr man trivs med för då är det lättare att tycka om andra. 
Mer
3 år 2 månader sedan #1317691 av Geta
Jag har Coronafrisyr. Har inte varit hos frissan på ett år.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317693 av Nissegossen
Ha,ha

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum