Hjälp jag blir bara fetare och fetare

Mer
3 år 2 månader sedan #1317551 av Cosmos
Ja, i LCHF äter man bara fett och protein och skippar kolhydraterna vilka är bovarna i fettbildningen. Kolhydrater finns i det mesta vi sätter i oss men allra mest finns i socker. Men bröd, särskilt ljust, potatis, pasta och ris innehåller också mycket kolhydrater. Mjöl och mjölkmat får utgå, t ex pannkakor och pajer. Fet mat går man egentligen inte upp i vikt av, det är i kombinationen med kolhydrater som det sätter sig runt magen. Ost innehåller få kolhydrater liksom kokt och rökt skinka, fisk och ägg. Många grönsaker är kolhydratfattiga, tomater, gurka, melon ingenting alls. Det finns mycket socker och kolhydrater i alkohol så det bör man undvika.

Själv lyckades jag gå ner 47 kg genom låg kolhydratkost. Det gick på 15 månader. Men visst tog det mycket enrgi av mig. Tror inte jag skulle kunna genomföra det idag.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317552 av zoegas
Börja med att skippa allt socker.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 2 månader sedan #1317554 av Klanggedin
Experterna har talat!
Mer
3 år 2 månader sedan #1317558 av Geta
Skippa pizzor!
Mer
3 år 2 månader sedan #1317560 av Klanggedin
Tror Geta har talat!
Mer
3 år 2 månader sedan #1317561 av Zoidar

hans52 skrev: Hur jag än kämpar och lägger om kosten så hjälper det inte går bara upp.
Jag funderar om det kan bero på brist av testosteron har hört att det sätter sig på vikten.
Är det någon som har erfarenhet av detta?


Vilken antipsykotika tar du? Det är det första att se över.

Sen kan man testa periodisk fasta eller lägga in endast grönsaksdagar. Högeffektivt!

Anchored in Christ ✟