Hjälp jag blir bara fetare och fetare

Mer
3 år 2 månader sedan #1317667 av Nobel
Har hört, om jag minns rätt, att nervsystemet främst använder glukos och ketoner som drivmedel och att det står för ca 20% av kroppens totala energiförbrukning
Mer
3 år 2 månader sedan #1317668 av Geta
Man kan vara vegetarian och stå på LCHF-diet men då bör man äta ägg och mejeriprodukter. Att vara vegan och äta LCHF-diet är däremot omöjligt.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1317671 av Hope
Svar från Hope i ämnet Hjälp jag blir bara fetare och fetare

Nobel skrev: Har hört, om jag minns rätt, att nervsystemet främst använder glukos och ketoner som drivmedel och att det står för ca 20% av kroppens totala energiförbrukning

Vad är resterande 80 %?

Geta skrev: Man kan vara vegetarian och stå på LCHF-diet men då bör man äta ägg och mejeriprodukter. Att vara vegan och äta LCHF-diet är däremot omöjligt.
 

Nej det är inte omöjligt men jävligt svårt. Men jag vet dom som har klarat det som vegan på LCHF.
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317672 av Cosmos
Hjärnan behöver även fett för att fungera. Överhuvud taget är det så att vi behöver alla beståndsdelar för att kunna leva men vi behöver inget överflöd vilket är problemet idag. En sak som jag har märkt är att det finns så många överviktiga barn nuförtiden. När jag växte upp var vi ungar alldeles pinniga. Då levde man på husmanskost, hemlagad husmanskost.

Idag blir de pizzor och hamburgare eller halvfabrikat till kvällen eftersom föräldrarna inte har tid att laga mat. Det är en fråga om kultur.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317676 av krokus
Cosmos,

Dagens barn sitter säkert mer också. Surfplattor är tydligen roligt. 
Mer
3 år 2 månader sedan #1317678 av Amandara
När jag åt ENBART gott gräddat grovt bröd och ost. ENBART. I en vecka. För jag mådde så illa men ändå måste äta. Då fick jag lågt blodsocker. 3.8 och det sa Geta var lågt. Läkaren sa det med. Min slutsats är att kroppen och hjärnan behöver mer än enbart gott gräddat och ost. Den kosten gav inte socker så det räckte