fråga till alla med schizofreni

  • Linnea
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #47249 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet fråga till alla med schizofreni
jag själv är rätt trött på att alltid vara tyst och inte säga det jag tycker och tänker till andra...kanske därför jag sitter här och hackar! hehe
Mer
17 år 8 månader sedan #47255 av Nissegossen
Att säga saningen kan vara ödestigert i vissa sekvenser, vilket är beroende på vilket ögonblick situationen uppstår!

Det är ibland bäst i vissa stunder att hålla tyst! Därför att kanske någon måste tänka igenom vilket svar det ska bli. Det kan vara frågan om en diplomatisk Knote!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Linnea
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #47256 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet fråga till alla med schizofreni
Jo jag förstår....
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 8 månader sedan #47312 av Jocke

Nissegossen skrev: Att säga saningen kan vara ödestigert i vissa sekvenser, vilket är beroende på vilket ögonblick situationen uppstår!

Det är ibland bäst i vissa stunder att hålla tyst! Därför att kanske någon måste tänka igenom vilket svar det ska bli. Det kan vara frågan om en diplomatisk Knote!



Ska strax krypa till kojs, vill bara säga att vi måste tillåta varandra att tänka klart! Så det blir lite grann som att lyssna. men en sa faktiskt "pladder-olle" till mig idag.

Ändå upplevde jag det som att jag inte pratade i ett, utan faktiskt tillät den andre att prata, så det är verkligen subjektivt hur man upplever tankefrihet faktiskt.

Vars är världen på väg?
  • slammen
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #47316 av slammen
Svar från slammen i ämnet fråga till alla med schizofreni
Ännu en nyfiken person här. Har studerat psykologi på högskolan vilket bidrar till min nyfikenhet, men jag har alltid på nåt sätt vart intresserad/fascinerad av psykiska sjukdomar... Har några frågor som jag hoppas ni kan/vill svara på. Har alltid vart intresserad utav droger också så det är därför mina frågor präglas av det om ni undrar...

För hur många av er har droger varit en utlösande faktor?

Hur många av er använder droger, och ifall ni gör hur påverkar det er?

Hur många utav er jobbar och klarar av att sköta ett vanligt jobb?
Mer
17 år 8 månader sedan #47317 av Nissegossen
Well! Droger som knark har jag aldrig prövat på annat än det hispa tjack som medicinen som man får utav läkare är (Allt är droger).

Kan bara säga, alkohol och cigarretter förövrigt!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum