Antipsykotika och sexlust

Mer
10 år 1 månad sedan #653983 av Sanna85
Svar från Sanna85 i ämnet Antipsykotika och sexlust

Geta skrev: Då beror det nog inte på antipsykotikan att du inte har någon sexlust utan på något annat.


Jag tror inte att det beror på något annat. Jag är inte nedstämd eller stressad utan mår ganska bra nu, så det finns inget som kan påverka lusten negativt. Jag har alltid haft bra lust annars, så det måste vara antipsykotikan. Det kommer att visa sig nu när jag har slutat med den. Om lusten nu kommer tillbaka så visar det tydligt att det var medicinerna som påverkade lusten. Jag får avvakta några veckor och se, det kan ju ta lite tid innan den kommer tillbaka. Jag ska följa upp tråden när den kommer tillbaka, så får ni veta hur det gick.
Mer
10 år 1 månad sedan #653984 av Geta
Svar från Geta i ämnet Antipsykotika och sexlust
Abilify ska släppa fram alla känslor och då ingår nog sexlust också.
Mer
10 år 1 månad sedan #653985 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Antipsykotika och sexlust

Geta skrev: Abilify ska släppa fram alla känslor och då ingår nog sexlust också.


Är det därför jag skrattar och gråter åt minsta lilla grej tom på tv nuförtiden??? 8O
Mer
10 år 1 månad sedan #654047 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Antipsykotika och sexlust
Alaska Pollock innehåller bara en tiondel av den omega-3 som finns hos sill. Sill innehåller 2 % omega-3.
Mer
10 år 1 vecka sedan #657617 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Antipsykotika och sexlust
Jag tycker inte man ska plocka i sig en massa hokus pokus även om det "bara" är naturmedel och kosttillskott. De kan ha sidoeffekter och en ökad eller sänkt medicinupptagning i blodet. Sedan hos läkaren så blir det kanske en höjning eller sänkning av medsen fast det inte behövs.

Själv anser jag att sex är överskattat, skit samma om man inte har någon pockande lust. Lever man ensam så förstår jag inte vad det kan spela för roll.

Men träffar jag en riktig goding så tror jag nog det löser sig :dans
Mer
9 år 10 månader sedan #667533 av Sanna85
Svar från Sanna85 i ämnet Antipsykotika och sexlust
Cosmos: Det är möjligt att sex är överskattat många gånger, men att gilla sex är inte detsamma som att överskatta det. Sex är ändå en av livets största njutningar. Kroppsligt är det den största njutningen, tycker jag, för jag njuter mer av en orgasm än av att till exempel äta något gott. Så att inte kunna njuta av sex innebär en stor försämring av livskvalitén för mig. Och det oavsett om jag har en pojkvän eller inte, för jag njuter nästan lika mycket av att ha sex med mig själv som med någon annan. Så det är klart det spelar roll om man har förlorat sexlusten även om man är singel. De flesta har ett eget sexliv också och livskvalitén försämras när man går miste om det.

Nu är det över två månader sedan jag slutade med Zeldox, men sexlusten har fortfarande inte kommit tillbaka. Läkaren säger att det kan ta flera månader innan den kommer tillbaka, för det kan ta tid innan prolaktinnivån har stabiliserats. Jag har fått lämna prolaktinprov för att se om jag har högt prolaktinvärde, men jag har inte fått svar på det än. Det är tråkigt att det ska ta sådan lång tid att få sexlusten tillbaka och ibland blir jag rädd för att den aldrig ska komma tillbaka. Men enligt läkaren kan inte medicinerna göra att den försvinner för gott. Jag kan bara fortsätta vänta.