Stress, tål ni det?

Mer
8 år 4 veckor sedan #815202 av Eos
Svar från Eos i ämnet Stress, tål ni det?
Jag blir stressad av bus (busiga högljudda barn) och bråk alla slags bråk även sådana jag inte är med själv i, höga ljud och kollektivtrafik stressar...
Jag blir till och med stressad av situationer som är trevliga. Träffa någon för en fika...
Är bara lugn om jag är för mig själv i soffan och tittar på TV. Med lågt eller inget ljud på.
Otroligt stresskänslig mao.
Mer
8 år 4 veckor sedan #815205 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Stress, tål ni det?
Ogillar starkt stress, sätter mig därför inte i situationer som kan innebära stress tex ont om tid innan ett möte med någon. Ogillar starkt även de som kommer försent till ett möte och gillar tex, inte det som de kallar en "akademisk kvart", vad är det, en högskolestuderande som knarkar och säljer stöldgods?
Varför jag inte gillar stress är för att då har jag ingen koll på läget och det försöker jag se till i alla lägen att jag har.

Jag går exv hemifrån en timme tidigare än vad jag behöver, bara för att inte komma försent. Ja, det är olika förstås, men kan inte längre komma ihåg när jag var sen till ett möte senast.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 4 veckor sedan #815241 av Geta
Svar från Geta i ämnet Stress, tål ni det?
Brukar också komma i god tid till möten. Att komma för sent tror jag beror på
att man vill visa sin makt eller också kan man inte klockan.
Mer
8 år 4 veckor sedan #815243 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Stress, tål ni det?
Stresskänslig...
Mer
8 år 4 veckor sedan #815287 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Stress, tål ni det?
Är man stresskänslig skall man dagen innan tänka vad man skall göra nästa dag. Sedan tänka vilka problem, som kan uppstå och hur man löser dem. Då minskar stressen. Värst är att drabbas att plötsliga nya problem, som t.ex fel på datorn. Kan vara bra att avvakta då och tänka ett tag och söka efter information.
Mer
8 år 4 veckor sedan #815300 av Quinn
Svar från Quinn i ämnet Stress, tål ni det?
Jag har blivit bättre på att hantera stress. Numera försöker jag skapa en "lucka", slappna av ,tillåta lite rymd om det uppstår en obehaglig situation. En obehaglig situation kan vara t.ex om jag ska förklara någonting vilket jag är dålig på. Försöker då slappna av och istället för att låta tankarna eller orden rusa iväg liksom känna situationen och kroppen. Ibland går det bra ibland mindre bra.