Stress, tål ni det?

Mer
8 år 4 veckor sedan #815038 av Geta
Svar från Geta i ämnet Stress, tål ni det?
Brukar sällan göra mer än en sak per dag.
Mer
8 år 4 veckor sedan #815039 av krokus
Svar från krokus i ämnet Stress, tål ni det?
Nej, jag är stresskänslig. Exempelvis kan jag inte fokusera alls om någon tittar på när jag sitter vid datorn. Ett annat exempel var när jag gick på tekniskt basår och någon kursare ville ha hjälp med elläran. De sa att jag var bra på ellära och kunde förklara för kursaren. Men nej, det bara låste sig på grund av att det blev massor med press på mig.
Mer
8 år 4 veckor sedan #815041 av krokus
Svar från krokus i ämnet Stress, tål ni det?
Just det, jag går alltid snabbt när jag promenerar. Är en typisk stressad stockholmare.
Mer
8 år 4 veckor sedan #815073 av vnv
Svar från vnv i ämnet Stress, tål ni det?
Som HSP (High Sensitive Person = Högkänslig) är jag jag väldigt stresskänslig.
Det står skrivet "stresskänslig, lättväckt oro" på varenda sjukintyg jag har fått av läkare de senaste åren.
Om jag har sovit dåligt klarar jag inte av stress alls...

/vnv :(
Mer
8 år 4 veckor sedan #815093 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Stress, tål ni det?
Jag tål stress ganska bra numera om jag har ganska friska människor runt mig som är trygga i sig själva och projicerar sitt välmående på mig eller andra! Jag kommer faktiskt bäst överens med friska människor! Sedan finns det sjuka människor som är positiva och och bra också! Jag tål inte människor som ska lägga all sin börda på vissa andra för att befria sig från deras egna problem och väljer ut lämpliga offer. Det är ett rent fegspel och falskspel vilket jag är duktig på att läsa igenom! Dom som är friskast är dom som vill andra väl!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 4 veckor sedan #815095 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Stress, tål ni det?
Ja, jag har nollkänslighet för stress numera! Jag frågar då ganska mycket för att kunna orientera mig i den lokal jag befinner mig i, kan väl säga att man har en dålig lokalsinne.

Ja, Drummer frisk folk vill en inte alltid såväl? Men jag förstår vad du menar. Jag umgås helst med de som är som jag för min egen identitets skull!

Vars är världen på väg?