Stress, tål ni det?

Mer
8 år 1 vecka sedan #820012 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Stress, tål ni det?
Jag är oerhört stresskänslig och klarar inte ett jobb längre. Fester är extremt jobbiga, går efter en halvtimme (om jag är nykter, annars stannar jag).

Att göra många saker på en dag får hela hjärnan att balla ur. Jag glömmer hälften och kommer hem svettig, skakig och hela huvudet skriker.
Mer
8 år 1 vecka sedan #820082 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Stress, tål ni det?
När det blev fel på sajten igår, så var det stressande för det var ett helt okänt fel. Men det tog bara 25 minuter, så hade jag hittat felet. Jag kom snabbt på hur jag skulle felsöka och då var problemet löst på ett par minuter. Var lite jobbigt, men jag var i hyfsad form efteråt.
Mer
8 år 1 vecka sedan #820500 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Stress, tål ni det?

Admin1 skrev: sodergardfia,

Har du dåligt närminne och koncentrationsförmåga så har det troligen med psykoser att göra. Det finns minnesträning CogMed, som man får via psykiatrin. Man kan sitta hemma och träna via dator eller göra det i grupp på sjukhuset. Förbättringen brukar vara 30-40 %. Jogging och gym i 150 minuter per vecka kan också ge förbättring.


Vågar inte fråga om det...
Mer
8 år 1 vecka sedan #820601 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Stress, tål ni det?
Du kan ladda ner appen Peak till din smartphone och köra den. Särskiit programmet Wizard ger bra hjärnträning.

[url:19eb4q8w]http://www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/6039-peak-hjarntraningsapp-finns-gratis[/url:19eb4q8w]
Mer
7 år 11 månader sedan #828100 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Stress, tål ni det?

Utomjordingen skrev: Det har varit så stressig inne i mitt huvud i över 25 år att jag bland annat har fått en vanföreställning om att en komet (eller flera kometer) kommer i framtiden och som slår till mot Europa - särskilt mot Frankrike - Paris! Har ångest över detta för jag kan tro att det kan bli på riktigt... .


Det var den här vanföreställningen som gjorde att jag började dricka öl. Min kvinna tog hit en präst innan jag började här på Viska. Prästen var här och han ville att jag skulle återkomma till honom och berätta vad det är som tynger mig. Jag gjorde aldrig det utan kom på idén att skriva och ventilera här på Viskas hemsida istället. Tycker Ni att det var rätt av mig? Jag hade ingen lust att berätta om komet och sånt för en präst för jag hade även en vanföreställning om att jag skulle bli korsfäst på grund av nån slags heligt krig eller nåt sånt.
Mer
7 år 11 månader sedan #828128 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Stress, tål ni det?
Morsning korsning.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum