Stress, tål ni det?

Mer
7 år 5 månader sedan #878373 av wasp
Svar från wasp i ämnet Stress, tål ni det?
Blir ofta stressad av småsaker. T ex uppgraderingar från microsoft, går runt som en äggsjuk höna till datorn har tuggat klart. Sen rösterna förståss, de gör ju ibland inte livet lättare, sen är jag dålig hela dan. Ilska kan jag hantera, men spänd som en stålfjäder, kort och gott: Hela dan förstörd, för det tar sån tid att komma i normala gängor igen!
Mer
7 år 5 månader sedan #878702 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Stress, tål ni det?
Avslappningsövningar morgon och kväll kan vara bra för att minska stress.
www.viska.se/sjalvhjalp/5160-avslappningsovningar
Mer
7 år 5 månader sedan #879116 av wasp
Svar från wasp i ämnet Stress, tål ni det?
Tack för länken, Admin!
Mer
7 år 5 månader sedan #879151 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Stress, tål ni det?
Ang datorer, gör regelbundet en säkerhetskopia på hårddisken så du kan använda den vid en datorkrasch, på skiva, USB-minne eller extern hårddisk.. Samt att om inte datorn fungerar pga mjukvara skäl, och om hårddisken lägger av, fungerar ett Linuxoperativsystem utan hårddisk så i det fallet kan du trots ingen hårddisk komma ut på Internet enbart med skivan med Linux i datorn. Dra ut ett exemplar och ha i reserv. Du måste dock veta om din dator är ett 32 bit system eller 64 bit.
Linux mint 18 sarah 32 bit www.linuxmint.com/edition.php?id=218
Linux mint 18 sarah 64 bithttp://www.linuxmint.com/edition.php?id=217
Jag kör med Linux 18 Sarah Cinnamon på två datorer här.
Har du det på ett USB-minne är det smidigt att transportera om det nu skulle vara så.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 5 månader sedan #879153 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Stress, tål ni det?
Vill tillägga att du behöver inte alls ha lagt in Linux på datorn, den är kompatibel med ett Windows utan att man lägger in operativsystemet på datorn, så vida du inte vill installera Linux på datorn. Att köra Linux på datorn, skadar inte det operativsystem som ligger på datorn om du inte installerar det på datorn.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 5 månader sedan #879155 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Stress, tål ni det?
Om andra är tvingade att vänta på att jag gör klart någonting innan de i sin tur skall kunna göra sitt, känner jag mig stressad oavsett vad det är. Då jobbar jag så fort jag kan trots att det inte alls är nödvändigt. Jag kan då bli fipplig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum