Robotar!

Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1089524 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Ska köpa hobbymaterial för jag ska göra prototyp/modell utav Wellpapp! Jag har som sagt, tänk modellen ska vara en kyrka för mitt mål är att skapa Assistent Kyrka. Eller så blir den till slut typ, "Kyrkan som Gud eller satan glömde" - he, he, he!

Typ som på bilden fast kopplat med elektronik:

300


Sen i slutändan när modellen är färdig så ska Assistent Kyrkan vara utav trä.

300
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1089607 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Sen om jag vill så kan jag bygga tomt/miljö/landskap runt där kyrkan ska vara - kopplad fullt utav elektronik, som inte syns förstås. Menar, kretskort och sånt ska ju inte synas heller.

Typ, "Jag kan läsa Dig som en öppen bok":

300


Eller "Vit *Jul!":

300


Hoppas det blir vit jul i år för det var inte det förra året... .
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1090985 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Jag behöver "bara" 5 apparater till så har jag komplett utbildningspaket för hela "alltet" nästan i en hel obruten förpackning! + 2 apparater till så kan jag få plus i kanten.

Dyr hobby men det är det värt!

Om jag hade barn så skulle barnet få leva i "Star Trek/Steampunk" - miljö med mycket science fiction prylar och bli mycket intelligent!
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1091825 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Nästa köp så har jag preliminärt valt ut den här som byggsats - kyrka + ljudmodul i kyrkan:

"Kyrka Stuttgart-Berg.
Kyrkan Stuttgart-Berg står högt uppe över floden Neckars västra strand. Antika manuskript registrerar att kyrkan existerade redan i 1235. Den nya gotiska kyrkan som ligger till grund för Vollmer-kitet byggdes 1853 - 55. Kyrkan förstördes 1944. Restaureringen var 1954 - 55. Lämplig är objekt- Nej. 43738 trappa till Stuttgart-Berg. Mått: L 30 x W 13 x H 39 cm".

300


300
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 6 månader sedan #1091906 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Har tänkt sen också att kyrkan ska ha fjärrkontroll som ser ut som ett kors. Har böcker här hemma som beskriver hur man skapar fjärrkontroll:

300
Mer
5 år 6 månader sedan #1091938 av memphis
Svar från memphis i ämnet Robotar!
Underbart Utomjordingen! Men jag förstår inte riktigt, ska roboten se ut som en kyrka? Eller är det olika projekt? Så roligt att du satt igång detta projekt! :)