Greta Thunberg full speech at UN Climate Change COP24 Conference

Mer
5 år 3 månader sedan #1124308 av memphis
Min hund äter som en liten prinssessa! Hon får god hundmat samt smaka på mitt kött och fisk. För jag DELAR med henne vad gott vi kommer över. Som man gör i en flock!!. Din vän i Canada verkar inte vara snäll mot djur!
Mer
5 år 3 månader sedan #1124311 av Recard2016
Som sagt, katter e naturliga köttätare, hundar, tror inte de.
Mer
5 år 3 månader sedan #1124314 av memphis
Förnekar du att hunddjur i det vilda äter huvudsakligen kött?!
Mer
5 år 3 månader sedan #1124318 av Hoppfull
Greta Thunberg är en fantastisk tjej. Det behövs fler av hennes kaliber både hos ungdomar och hos oss vuxna. Det är märkligt att makthavare och politiker inte gjort mer åt miljöfrågan än vad hittills gjorts. Klimatet är en stor fråga både i Sverige och världen över. Jag hoppas på att Isabella Lövin kommer tillföra en hel del i miljöpolitiken. Hon blev ju utnämnd till Miljöminister i S/MP Regeringen. Hon har stort engagemang när det gäller miljöfrågor och kunnig. Lövin har blivit rätt kritiserad men jag tror mest att det är politiskt rävspel.

Alla har åsikter när det gäller miljön. Alla har rätt att ”tycka” och föra fram sina åsikter, förstås. Så fungerar demokrati. Men har man stort engagemang behöver man fakta när man presenterar sina idéer för att kunna argumentera för sina ståndpunkter. Statsminister Stefan Löfvén har lovat stora reformer på miljöområdet.:D

Det kan Greta Thunberg trots sin ungdom. :hjärta

Det är inte alltid helt enkelt att driva miljöpolitik eftersom det också kräver stora investeringar men jag hoppas och tror förutom våra politiker att Näringslivet och företagare är villiga att satsa och investera. i klimatet. Det ökar ex. deras exportmöjligheter och Svenska företag ligger i framkant när det gäller miljöfrågor.

Det är riktigt spännande om Sverige, politiker och företagare kan bidra till ett bättre klimat för att sedan kompetensöverföra kunskaperna till EU och övriga världen. Klimatet känner inte av några gränser. Det är en Global fråga och kräver mycket samarbeten länderna emellan.:D

WIN; WIN så att säga. :D
Bilagor:
Mer
5 år 3 månader sedan #1124328 av Geta
Hoppfull, du låter som en sann politiker. Är det inte så att du varit politiker+?
Mer
5 år 3 månader sedan #1124330 av Recard2016
Hundar kan inte prata, du säger själv att de äter allt. Min hund äter choklad om han får tag på de, det dör han av, vilket de dör eller mår sämst av; veganmat eller kött, vet ja inte för jag har inte satt mig in i de, men ja vet att min kompis aldrig skulle skada sina hundar o e väl påläst, googla på "vegan dog" så hittar du en miljon artiklar o böcker o annat.