Om Gud, ateism, agnosticism och panteism.

Mer
15 år 3 månader sedan #176278 av Inwatto
Ser min tro på Gud som kultur, inte sjukdom. Är en av 2 miljarder kristna så det är många som tror.

Kristendomen har sina baksidor men det har ateismen säkert också.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
15 år 3 månader sedan #176281 av Graatass
Människan har trott på tusentals gudar genom historien. Solgudar, mångudar, asagudar, grekiska gudar osv. Väldigt få om än någon anser att dessa gudar existerar idag. Så varför skulle de gudar människor tror på idag existera?
  • Melun
  • Besökare
  • Besökare
15 år 3 månader sedan #176285 av Melun
Svar från Melun i ämnet Om Gud, ateism, agnosticism och panteism.
Jag har sett Gud rädda personer efter min bön över personer. Mitt framför ögonen på mig har jag sett hur Helig Ande börjar slåss för en människas liv och vinner seger. Precis som han gjorde med mig. Så jag säger er: Jesus lever!
Bibeln säger sanningen och det gäller att bli räddad
  • IFO__
  • Besökare
  • Besökare
15 år 3 månader sedan #176287 av IFO__
Svar från IFO__ i ämnet Om Gud, ateism, agnosticism och panteism.

Inwatto skrev: Ser min tro på Gud som kultur, inte sjukdom. Är en av 2 miljarder kristna så det är många som tror.

Kristendomen har sina baksidor men det har ateismen säkert också.


Jag är inte ateist, jag är religiös men innerst inne vet jag att min tro är ett ihopkok av mina inte så sammarbetsvilliga hjärna. Jag vill helt enkelt inte dö/sluta existera så min hjärna säger åt mig att tro... Om man kan vara lite objektiv så ser man att religion är en psykisk sjukdom. Det är inte så att jag påstår att alla religiösa människor är galna, men ju religiösare en människa är desstå knäppare synsett har denna, desstå stördare och mer ologiska åsikter har den.
Vi är bara djur, vår hjärna är inte perfekt och under evolutionens gång är det lätt hänt att sånt som religion uppstår.
Jag såg ett program på TV där religion beskrevs som "en kognitiv parasit som snyltar på vår hjärna", vore glad om någon kunde länka den debatten.
  • IFO__
  • Besökare
  • Besökare
15 år 3 månader sedan #176288 av IFO__
Svar från IFO__ i ämnet Om Gud, ateism, agnosticism och panteism.

Melun skrev: Jag har sett Gud rädda personer efter min bön över personer. Mitt framför ögonen på mig har jag sett hur Helig Ande börjar slåss för en människas liv och vinner seger. Precis som han gjorde med mig. Så jag säger er: Jesus lever!
Bibeln säger sanningen och det gäller att bli räddad


Hela bibeln är en lögn. Man har idag bevisat att judarna aldrig var slavar i Egypten, uttåget är en lögn, alla profeter i gamla testamentet är påhittade personer.Tex kung David har aldrig funnits.

Historien om "guds son" uppstod hundra tals år efter att den riktige Jesus levde. Det finns hundratals evangelium och inget av dom stödjer dem fyra som romarna valde ut att göra bibeln av. Förresten så var argumentet till att ha fyra evangelium att "universum har fyra hörn"...
  • Melun.
  • Besökare
  • Besökare
15 år 3 månader sedan #176291 av Melun.
Svar från Melun. i ämnet Om Gud, ateism, agnosticism och panteism.
Att jag sett Gud rädda människor säger mig att det är sant alltihop...