Hur jag gick ner 15 kilo trots Clozapine

Mer
10 år 9 månader sedan #598043 av Dot

Ready skrev: Är det verkligen tillåtet att äta oliver?

Är det inte lite konstigt att det inte talas om skaldjur i boken?


Ja, oliver går bra. Skulle kunna tänka mig att alla former av skaldjur också är okej.

Ready skrev: Idag stekte jag fläskfilé. Vet inte om det är ett billigt kött?

Är det tillåtet att steka i smör?


Jag brukar också köpa fläskfilé, brukar vara hyfsat billigt. Och att steka i smör är inga problem!

Ready skrev: Dot,

Hur lång är du?


Ca. 172 cm.
Mer
10 år 9 månader sedan #598211 av Dot
Majs ska man nog inte äta, då det är väldigt sött. Jag undviker i alla fall majs. Surkål äter jag vääääldigt sällan..
Mer
10 år 9 månader sedan #598216 av Ready
Dot,

Det står om skademinimering eller något i den stilen på frossardagen. Typ att man ska börja dagen med protein då. Är det något du har använt dig av eller har du ätit precis vad du vill på frossardagen från morgon till kväll?
Mer
10 år 9 månader sedan #598220 av Dot
Ja, jag börjar även frossardagen med ett par ägg och kaffe. Det är först på lunchen jag börjar vräka i mig onyttigheter ;) .. I övrigt har jag inte brytt mig om delen om skademinimering.

Själv har jag alltid min frossardag på fredagar, men vilken dag som helst går såklart bra!
Mer
10 år 9 månader sedan #598420 av Ready
Det verkar som att författaren menar att man ska äta äggvitor i första hand. Jag är lite orolig att jag ätit för många hela ägg. Kanske ska man hålla sig till högst två hela ägg om dagen som kan intas vid frukosten.
Mer
10 år 9 månader sedan #598437 av Dot
Jag tror inte det är någon fara alls faktiskt, ibland har jag ätit upp till sex hela ägg om dagen.