Hur skall ilska botas?

Mer
13 år 5 månader sedan #345759 av saara
Har ni några tips hur man kommer tillrätta med häftigt humör?
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 5 månader sedan #345762 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Hur skall ilska botas?
bedj till Herren om en ödmjuk Ande, och när du känner att - nu blir jag arg, då kan du tänka på Herren och Hans djupa kärlek till dig. tänk, men än sen, Herren älskar ju mig! vad mer behöver jag?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 5 månader sedan #345765 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hur skall ilska botas?
Det bästa är att lämna den plats där ilskan uppstod, det kan vara en annan stol eller toaletten eller ngt närliggande.

Ilska är hanterlig så länge man inte medvetet försöker skada ngn. Dumma ord, är nog en onödig bihang, men det finns sju resor värre saker att bekymra sig om. Men är människor medvetet elaka, ja då bryter man kontakten.

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 5 månader sedan #345774 av Saari
Svar från Saari i ämnet Hur skall ilska botas?
Jag tycker att ilska många gånger kan vara en väldigt sund känsla. Inom DBT talar man om ilska som en sekundär känsla, att man blir arg fast man egentligen är ledsen eller har ångest - men ibland är ilskan befogad.

För mig har min ilska varit den drivande kraften ur depressioner. Dessutom så anser jag att den impulsivitet som kan komma av ilska inte alltid är fel, som till exempel om en annan människa eller en själv blir felaktigt behandlad. På avdelningen jag är på nu har vi en elak människa som klappat till flera patienter inklusive mig själv, de gånger jag varit med så har jag blivit arg och sagt ifrån på skarpen (utan att gå till knytnävarna själv) och det kallas civilkurage. Viktigt!

Men lider man av sin ilska, vilket jag gjorde under valet eftersom jag tar politik så personligt, så måste man lära sig hantera den. Jag återkommer när jag kommit på något sätt, för de enda strategier jag har för de är destruktiva...
Mer
13 år 5 månader sedan #345776 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
  • Zoegas.
  • Besökare
  • Besökare
13 år 5 månader sedan #345815 av Zoegas.
Svar från Zoegas. i ämnet Hur skall ilska botas?
Kampsport. Ta en riktig urladdning genom boxning eller något.