Hur skall ilska botas?

Mer
13 år 6 månader sedan #346843 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
13 år 6 månader sedan #346996 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur skall ilska botas?

Melun skrev:

Alternativ skrev: Admin1,

Ni är lika korkade så man ska bli arg: Fort på med diagnoser och behandling. Det som behövs är diskussion och resonemang. De flesta behöver bara stämma av en teori. Du skadar folk när du fastnat på repeat helt hjärndött och idiotiskt typ "Vid lepra kan man ha sömnbesvär. Du har sömnbesvär, alltså har du lepra." Resonemanget du gjort är hjärndött.


Jag kommer ihåg när jag var psykotisk. Då ville jag också diskutera och resonera med läkarna kring min medicinering.
Tråkigt nog så ville de inte det. Jag kände mig, och känner mig än idag, kränkt av det.
Jag fick i alla fall bra medicin, men jag vill inte tacka läkarna för det. Känner mig för utstött av dem för det.


Det kanske är bättre att diskutera sin medicinering, när man mår bättre i alla fall skulle jag nog resonera så. Men läkarna kanske skulle sagt att vi har inte tid att diskutera din medicinering just nu, men i samband med din utskrivning kan vi ha ett långt samtal om din medicin.
Mer
13 år 6 månader sedan #347037 av saara
Svar från saara i ämnet Hur skall ilska botas?
Skriver som hastigast. Har inte läst de senaste inläggen i tråden. Har märkt att Rubriken på min tråd är fel. Ilska skall inte botas. Jag kunde t.ex ha frågat: Hur gör ni när ni blir arga? Har ni problem med aggressioner?
Mer
13 år 6 månader sedan #347039 av saara
Svar från saara i ämnet Hur skall ilska botas?

Melun skrev: Sara,

Kan din ilska bero på för mycket smärtstillande och nervlugnande??
Jag tror det kan rubba ens psykiska balans....


Jag tror att lugnande medicin kan ha motsatt effekt, på så sätt att först blir man lugn av det, men sedan blir man lätt arg då den lugnande effekten har gått ur kroppen.
Mer
13 år 6 månader sedan #347041 av Melun
Svar från Melun i ämnet Hur skall ilska botas?
Sara,

Jag tror biverkan kan vara irritation, men jag är inte säker??!

Eller om det var utsättningssymptom?!
Mer
13 år 6 månader sedan #347042 av saara
Svar från saara i ämnet Hur skall ilska botas?
skord, du tycks vara en mycket harmonisk mänska. Tänker så då du säger att ilska inte existerar. Eller så förtränger du dina aggressioner. Alla mänskor blir arga ibland. Nu känner jag mig arg över smärtor i ryggen, spända muskler.