Det tokigaste du gjort

  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1250554 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Det tokigaste du gjort
Fast de mest givande samtalen man har är när när man är inlagd, kan vara ibland med en annan inlagd ibland med en personal, din rtkontaktman eller sköterska, kan ibland många gånger rättare sagt tycka att människor du träffar ute i din närmijö är så urbota dumma känslomässigt så du får själv stå som en idiot och lyssna på något de redan borde ha lärt sig eller komma till insikt om men var och en lär sig väver i egen takt och jag har en sjukdom i hjärnan och anses du inget kunna eller veta, men de bästa, smartaste och finaste har jag mött inlagd, och jag tillhör psykos avdelning där möter man känslomässigt smarta oftare än ute bland vanligt folk.
Mer
3 år 11 månader sedan #1250558 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Det tokigaste du gjort
Tror jag berättat det här innan, men i alla fall. Jag gick hem till en kompis oanmäld och hon var inte hemma. Försökte då öppna först ytterdörren sedan balkongdörren med ett kontokort. Men sådant funkar bara på film, jag lovar! Arg och sur begav jag mig åter till busshållplatsen. Bussen hade nyligen gått och jag stod där ensam. Utan att tänka något speciellt gick jag fram till den fulla papperskorgen och tände på med cigarettändaren. Stora lågor flammade snart upp så när bussen kom var där en enorm brasa. Bussen bromsade in och chauffören klev ur. Han hade med sig en stor brandsläckare och det tog honom inte många sekunder att släcka alltihop som som tur var hade begränsat sig till papperskorgen. Han ringde inte till polisen utan jag klev på bussen, betalade och följde med.
Mer
3 år 11 månader sedan #1250561 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det tokigaste du gjort
Min bil fattade eld i motorn under färd. Vet ej varför? En lastbil stannade och sprutade skum från sin brandsläckare. Elden släcktes därför i ett tidigt skede. Försäkringsbolaget frågade om jag själv hade mixtrat med bilen. Den gick att reparera.

Senast som jag var inlagd på psykosavdelning var största behållningen att prata med de andra patienterna.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1250563 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det tokigaste du gjort
Körde om en långtradare som, hade vänster körriktningsvisare ute i den bistra höstmörkret. Kom ungefär halvvägs på tradaren då jag upptäckte att en bil släckte ned från helljus till halv, då var det bara att panikbromsa, det var en pv och bromsarna gick sönder och jag snurrade runt och bilarna tror det var två eller tre som körde förbi mig.

Jag fattar inte att jag varit så nära döden, men ändå klarat mig! Sedan dess har jag trott att starka krafter har övervakat mig, det var verkligen en hårsmån att jag klarade mig, berodde inte enbart på tur, måste ha varit skicklighet också?

Bilen kom från en backkrön!

Vars är världen på väg?
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Jocke.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1250577 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Det tokigaste du gjort
skillnaden mellan oss och vanligt folk inom parentes, är att vi vet att att vi ibland gör och beter oss tokigt, vi vet att vi inte alltid gör så.
Mer
3 år 11 månader sedan #1250578 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Det tokigaste du gjort
Jocke, fy vad otäckt. Hamnade du i chock? Eller hur reagerade du?