Tacksam för hjälp

Mer
5 år 4 månader sedan #1118679 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Utomjordingen, det är helt enkelt hennes röster som gör sig gällande. Det är relativt vanligt vid Schizofreni att man hör och tänker så angående media etc.
Mer
5 år 4 månader sedan #1118680 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Nissegossen, nej hon har ingen fri vilja när hon hör dessa röster. De styr henne helt och hållet.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
5 år 4 månader sedan #1118684 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Tacksam för hjälp
Hej, tror du som mamma till din dotter måste få bli mer delaktig om vilka mediciner hon behandlas med. Var med på läkarsamtal som stöd till din dotter, har själv samma sjukdom som din dotter och har vid psykos röstbrus och paranoida tankar. Har injektion av Xeplion och problemen med röstbrus och de paranoida tankarna försvinner. Känner verkligen med din dotter som ännu inte verkat få en fungerande behandling.
Mer
5 år 4 månader sedan #1118686 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
ingrid64marie tack. ja. jag ska se till att jag får bli mer delaktig än jag stundtals varit. Det är min egen dotter som i perioder inte velat det. Hon vill gärna klara sig själv men det gör hon ju inte. Medicineringen fungerar uppenbarligen inte på henne. Trots det säger läkaren att det inte finns mer att göra. Hon har världns finaste läkare och träffar honom en gång i veckan. Men det måste finnas mer att göra.

Tack för dina tips om din medicinering. Jag tar det till mig och ska föreslå läkaren och min dotter om det. Hon har aldrig fått injektioner som jag känner till. Hon har också paranoida tankar. Ibland får hon för sig att någon förgiftat maten o s v.

Tack och sov gott.
Mer
5 år 4 månader sedan #1118699 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tacksam för hjälp

Hoppfull skrev: Admin1, okay. hon har boendestödjare som medicinerar henne dagligen. Hon får inte göra det själv, tack och lov. Jag vet att hon har Zyprexa men vet inte om hon har Clozapine . Jag ska verkligen gå till botten med det här. Läkaren säker att de inte kan medicinera henne mer så jag vet inte. Hon har en väldigt bra läkare och han forskar också på Schizofreni.

Vad skönt att du sluppit aggresiva röster.

Tack för ditt och andras stöd


Clozapine är starkare än Zyprexa och ger effekt om Zyprexa ger dålig effekt. Clozapine minskar självmord, självmordstankar och hallucinationer. Det är nog 70 % chans att hon förbättras och ibland dramatiska förbättringar, som vissa börjat jobba. Clozapine har också antidepressiv effekt och antiaggressiv effekt. Zyprexa har också antiaggressiv effekt men lite sämre.
Mer
5 år 4 månader sedan #1118720 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Admin1 Tack så mycket för din information. Jag ska genast ta upp det här med hennes läkare. Ni är mer än guld värda. :klappa