Tacksam för hjälp

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 4 månader sedan #1118977 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tacksam för hjälp

memphis skrev: Då är det bäst att inte ha någon tv, om man lider av det. Man kan ju ställa den i förrådet en tid tills man mår bättre.


Ja Memphis! Livet är verkligen motsägelsefullt! Varför ägnar man sin tid åt teven, när man vet att en röst kritiserar en för att man tror sig ha det värst! Men tydligen är det här vanligt!

Varför umgås man med ting som agar en, man kanske tror att det blir en förbättring sedan, men den förändringen kommer aldrig. Nyheterna har som uppgift att informera alla, det är det som är svårt att hålla sig borta ifrån?

Många upplever teven som stressande, vad som nu stressar en kan man fråga sig? Psykiskt misshandel kan jag aldrig bevisa kommer från teven, eftersom all media sysslar med information, man kan inte stämma en reporter, då måste man nog stämma alla?

Hoppfull, har du lyckas hitta den information som du finner är adekvat för behandling av din dotter?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 4 månader sedan #1118986 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Tack Jocke. Jo jag har fått mycket stöd och hjälp av er här. Nu måste hon i första hand läka sina psykiska skador hon har fått men hon mår bättre psykiskt nu. Hennes röster har lugnat ned sig lite och det glädjer mig oerhört. Jag ska ta upp med läkaren det ni föreslagit och även TMS som jag pratat med honom om tidigare.

Tack alla hjältar :hjärta :hjärta :hjärta
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1118998 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp
Clozapine är starkare än Zyprexa

Bägge ger stor viktuppgång i allmänfallet men det är sekundärt det viktigaste nu är att stabilisera hennes psykiska status

Så jag säger ja till allt som motverkar sjukdomen. Men en brasklapp, i Markus 3 20 versen till kapitlets slut kan du läsa hur Jesus uttalade sig om sin familj när hans moder och bröder kom för att ta vara på honom som står. han lät dem inte komma in, han tog där avstånd från sin familj i det säger han, vem är min moder syster och broder, jag ser som om han gjorde en gest i lokalen den som tror på mig är de som gör Guds vilja. Tja, det är ju problemet man får inte säga om Jesus att han var sjuk, då kastas man i det brinnande Gehenna soptippen som brann utanför Jerusalem. Hittar tyvärr inte rätt version jag vill ha, du får här söksidan, men jag går bet på den version jag vill ha.
www.google.se/search?ei=YdkxXN7rJMarswHM.......0i71.MRGxSq8Vozs

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 4 månader sedan #1119000 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tacksam för hjälp
Jag tror också på starkare medicin för att minska på rösterna. TMS tror jag är humbug.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1119002 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp
Klicka en gång till på länken jag lade in den är ändrad
www.google.se/search?ei=YdkxXN7rJMarswHM.......0i71.MRGxSq8Vozs

åk lagaren är på oss allihop, den ende som klarat sig därifrån är Jesus den ende. Den som vunnit makt över oss såsom det utspelas inom oss är den onde

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1119003 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Geta, vad tar du för medicin. Naturligtvis skriver du bara om du själv vill. Jag hoppas och tror att TMS kan vara ett alternativ. Det har i alla fall visat sig bra för de med depression. Socialstyrelsen har gett godkännande för det vid depression. Vid Schizofreni är det än så länge bara på försök. Man får ju hoppas att det forskas mer på Schizofreni. Jag tycker det går alldeles för sakta.

Skulle min dotter slippa rösterna som i sin tur ger henne hallucination, paranoia och tvångstankar skulle hon vara fullständigt frisk. Hon är en så positiv, glad, ödmjuk och härlig tjej annars. Rösterna tar fullständigt all energi av henne.

rsmhbloggen.se/2012/02/06/strategier-for-rosthorare/

"Under år 2017 tog 1544 personer sitt liv i Sverige. Av dessa var 1063 män och 481 kvinnor.

Detta kan jämföras med antalet döda i trafikolyckor, som var 253 år 2017. Det var alltså sex gånger så många som dog genom självmord som i trafiken.

Självmordsförsök är cirka tio gånger vanligare än fullbordade självmord. Antalet som har självmordstankar är ännu vanligare. För varje fullbordat självmord kan man räkna med att det är tio gånger så många självmordsförsök och hundra gånger så många personer som har självmordstankar.

Det sker alltså ungefär 15 000 självmordsförsök i landet varje år. Av dessa personer är det ungefär hälften som söker hjälp. Den vanligaste orsaken till att man inte söker hjälp är skamkänslor."

Ta hand om dig, Geta.
Bilagor:
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Hoppfull.