Konst och psykisk sjukdom

Mer
10 år 2 veckor sedan #658921 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Konst och psykisk sjukdom
Jag saknade sådana namn som Salvador Dali, Sid Barret, Peter Green, Carl Fredrik Hill, Gustaf Fröding. Karin Boye...
Mer
10 år 2 veckor sedan #658924 av Geta
Svar från Geta i ämnet Konst och psykisk sjukdom
Gillar konst i alla former.
Mer
10 år 2 veckor sedan #658934 av islaa
Svar från islaa i ämnet Konst och psykisk sjukdom
Min far är väldigt kreativ inom många områden. Har inte gått i arv dock
Mer
10 år 2 veckor sedan #658939 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Konst och psykisk sjukdom
När jag insjuknade kunde jag inte skriva låtar i den akuta fasen. Men efter ett par månader började jag skriva nya texter till gamla låtar. Sedan skrev jag en låt som jag senare aldrig ha kunnat spela. Texten på denna är totalt obegriplig och väldigt obehaglig.

Efter ett år ungefär började jag skriva låtar igen men de är mycket mera mainstream än tidigare. Min originalitet var borta. En av de första låtarna jag skrev om min egen sjukdom var Nattens Rosor. Den är hyfsad fast texten är otäck och ångestskapande.

Ytterligare ett år efteråt fick jag ett erbjudande att sjunga i ett band. Jag blev gruppens låtskrivare och leadgitarrist. Sedan var jag med i ytterligare några rockband, men eftersom jag inte var frisk så kunde jag aldrig skapa kontakter av någon högre dignitet. Jag var död inuti.
  • parpababa
  • Besökare
  • Besökare
10 år 2 veckor sedan #658942 av parpababa
Svar från parpababa i ämnet Konst och psykisk sjukdom
Jag brukar göra låtar automatiskt. Lägger spår efter spår utan att tänka. Det blir de bästa låtarna men de har inget värde eftersom det inte känns som att det är jag som har gjort dem.
Mer
10 år 2 veckor sedan #659009 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Konst och psykisk sjukdom

parpababa skrev: Jag brukar göra låtar automatiskt. Lägger spår efter spår utan att tänka. Det blir de bästa låtarna men de har inget värde eftersom det inte känns som att det är jag som har gjort dem.

Så brukar jag också göra ibland. Vad använder du för program? Jag använder Mixcraft 6 som jag har lyckats prångla ut hela koden till.