Konst och psykisk sjukdom

Mer
10 år 1 vecka sedan #659273 av Eos
Svar från Eos i ämnet Konst och psykisk sjukdom
Det ska jag göra imorgon, måla och lyssna på musik. Har ett stort projekt på gång med tre 90 cm tavlor som är som ett panorama i naturen. Får väl se om jag ror iland det.
:)
Mer
10 år 1 vecka sedan #659294 av Villma
Svar från Villma i ämnet Konst och psykisk sjukdom
Jag gillar att måla och blev sugen på att måla när jag läste tråden.
Mer
10 år 1 vecka sedan #659308 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Konst och psykisk sjukdom
Att vara konstnär kan nog vara ett bra val vid schizofreni för då har man nog minst risk att ens sjukdom upptäcks via ens alster. Tycker att dagens konst av personer med schizofreni är friskare än den konst som producerades på mentalsjukhusen. Man kanske var sjukare på den tiden.
Mer
10 år 1 vecka sedan #659332 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Konst och psykisk sjukdom
Tack tack! :) Jag gillar både att skriva och teckna, jag gör skämtteckningar till ASP Bladet samt annat. Måla kan jag inte efter jag började på litium... :cry:
Mer
10 år 1 vecka sedan #659345 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Konst och psykisk sjukdom

parpababa skrev: Använder mest pro tools 10. Ibland använder jag ableton. Om jag reser använder jag digitalporta eller kassettporta : )

Aldrig hört talas om. Jag hade däremot Cubase ett tag, men det var något funktionellt fel på programmet, buggat eller något. Har du betalt för ditt pro tools? Eller är det rent av gratis?

Känner du till afreecodec.com?

Där går det att ladda hem det mesta. Freeware, shareware och trials. Mycket är redan avkodat och är bara att köra. Fast man får se upp med virus!
Mer
10 år 1 vecka sedan #659347 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Konst och psykisk sjukdom

MsTibbs skrev: Tack tack! :) Jag gillar både att skriva och teckna, jag gör skämtteckningar till ASP Bladet samt annat. Måla kan jag inte efter jag började på litium... :cry:

Fattar inte att du kan skapa något med alla mediciner som du har. Eller jag kanske förväxlar? De 4 mediciner jag har har en tendens att låsa in skaparlusten.

Men att skämta går bra i alla tillstånd!! Världens bästa försvarsmekanism!