Konst och psykisk sjukdom

Mer
9 år 11 månader sedan #661817 av koi
Svar från koi i ämnet Konst och psykisk sjukdom

Admin1 skrev: Jag tror själv att man kan spåra vilka som kommer att få psykos genom att mäta hur rätt man tänker.


Hur tänker man rätt? Och vad är fel? Att associera till potatis när jag ser rätt, är det det som är fel?
Mer
9 år 11 månader sedan #661819 av Nissegossen
Kokt, stekt, mos, passerad eller vad? Många alternativ.

There is a lot of Knots in one Knot...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 11 månader sedan #663195 av Geta
Svar från Geta i ämnet Konst och psykisk sjukdom
Vad rätt du tänkt, vad du i kärlek vill,
vad skönt du drömt, kan ej av tiden härjas,
det är en skörd, som undan honom bärgas,
ty den hör evigheten till.
Gå fram, du mänsklighet! var glad, var tröst,
ty du bär evigheten i ditt bröst.

Viktor Rydberg
Mer
9 år 11 månader sedan #663255 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Konst och psykisk sjukdom
Glöm för all del inte att kika in på Johns konst. En bekant till mig som är väldigt kreativ. Tror man kan googla på det.
Mer
9 år 11 månader sedan #663257 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Konst och psykisk sjukdom
Jag tror det är enkelt att mäta om man missuppfattar eller feltolkar genom att snabbt läsa en text och sedan komma med frågor om texten. Den som missuppfattar svarar oftast fel.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 2 veckor sedan #925801 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Konst och psykisk sjukdom
http://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e35/c0.134.1080.1080/14591969_815317458611085_8119327328795885568_n.jpg?ig_cache_key=MTM3NDUwMTU4MDY3ODA3NjA2MA%3D%3D.2.c

En fin tråd med en oväntad trådstartare!



Nu funderar jag väldigt mycket på flyktbeteende? Men jag hoppas tråden kan behålla sitt värde, trots att jag väckte upp den med en fundering kring hur djupt konsten kan förändra en människa? Initialt så är det svårt för mig att vara unik i min kreativa framtoning främst med bilder från google sök framställt av andra människor.

Vad är då min särprägel här på viska? Kanske blandningen av egna funderingar ofta kopplad till bilden, då kanske mitt inre jag framhävs på ett någorlunda konstnärligt och etiskt filosofiskt sätt tillgodo!

Vars är världen på väg?