Konst och psykisk sjukdom

Mer
10 år 3 månader sedan #640683 av islaa
Svar från islaa i ämnet Konst och psykisk sjukdom
90-110 är medel
Mer
10 år 3 månader sedan #640738 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Konst och psykisk sjukdom
"Utvecklingsstörda med IQ under 70 kan däremot klara relationer lätt som en plätt."

Det kan jag skriva under på. Mina arbetskamrater har eller har haft flickvänner, ett par har ett förhållande. Förutom att ha någon att krama vill jag kunna prata om rymden, eller något spännande. Jag är apart och får vandra livets långa stig ensam.
Mer
10 år 3 månader sedan #640779 av Jesus/magnus

islaa skrev: min väninna har bara 5% syn på ena ögat, hon har tagit bilden jag har som avatar. hon är duktig på att fotografera och lite annat pyssel. jag undrar om hon ser på saker och fångar ögonblick såpass bra för att hon saknar djupseende.


får ja bedja för henne? vill du ha förbön?

John 8:31-32.
Mer
10 år 3 månader sedan #640789 av islaa
Svar från islaa i ämnet Konst och psykisk sjukdom
det är en medfödd missbildning där synnerven är för tunn och underutvecklad. kallas optikushypoplasi. det går inte att be bort tyvärr.
Mer
10 år 3 månader sedan #640921 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Konst och psykisk sjukdom
Det kan vara bra med kreativa sysslor som att måla för att uttrycka sig och också för att motverka negativa symptom. Alla klarar inte av att skriva böcker på grund av lässvårigheter och ordsallad, men uttrycka sig i bild passar nog alla. Sedan är heller inte synintrycken så ofta störda vid schizofreni som andra sinnesintryck.
Mer
10 år 2 veckor sedan #658920 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Konst och psykisk sjukdom
Jag ska bryta mot Jante och säga att jag har en rik flora av konstnärliga och kreativa förmågor. Främst musik; jag har skrivit drygt 300 låtar som dessutom går att spela och sjunga :rolleyes:

Jag skriver oerhört mycket, mest noveller men har också en blogg. En nästan färdig bok ligger i datorn.

Har tecknat väldigt mycket, tyvärr har jag tappat det.

Älskar att fotografera och har ett bra öga för motiv.

Om jag inte hade haft främst musiken, hade jag befunnit mig mellan madrasserade väggar. Eller kanske ännu troligare, varit död.