Konst och psykisk sjukdom

Mer
7 år 2 veckor sedan #925802 av notwoodstock
Impressive! Men jag är mer intresserad av religionsfilosofi. Än psykologi.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 2 veckor sedan #926212 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Konst och psykisk sjukdom


Jo, jag tror det är farligt om privatpersoner agerar som poliser!

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 11 månader sedan #937436 av Richard
Svar från Richard i ämnet Konst och psykisk sjukdom
Vem har rätt att kalla sig konstnär?

aniarasvanner.se/

Detta projekt har jag fått äran att vara med i. Här kan ni se några verk jag har gjort:
aniarasvanner.se/galleri/bilder/angelholm-galleri/

Färger och Svart hål.

5 kommuner har valts ut; Botkyrka, Hallsberg, Karlstad, Skellefteå och Ängelholm. O handledaren på Spiran (min dagliga verksamhet), frågade om jag ville vara med. 5 st är med. Det mesta betalas av Allmänna Arvsfonden, vi har köpt konstmaterial, o vecka 34 ska alla deltagande kommuner träffas i Hallsberg. Resa o hotell är betalt. Skaparveckan, det ska bli jättekul! De som har tagit initiativet till projektet är från Hallsberg o de var nere hos oss i Ängelholm för några veckor sen, så vi lärde känna varandra lite.

EDIT: Jag glömde ju det viktigaste. Majoriteten av alla deltagarna har någon form av NPF-diagnos, vissa andra diagnoser.
Mer
6 år 11 månader sedan #937458 av Recard2016
Kolla upp "rudimentary peni" sångaren e schizoaffektiv o slutar ta sin medicin för o bli kreativ. På 2 skivor e han övertygad om att han e påven. "Cacophony" beskriver rätt bra hur en psykos e, det e en massa röster som pratar på den skivan blandat med musik. Han är även konstnär, sök på Nick Blinko.
Mer
6 år 11 månader sedan #937459 av Recard2016
[youtube:8qu4byhm]lvoeOLKeScU[/youtube:8qu4byhm]
Mer
6 år 8 månader sedan #965765 av Richard
Svar från Richard i ämnet Konst och psykisk sjukdom
Reportage om projektet "Vem har rätt att kalla sig konstnär", som jag är med i, från Hallsberg. Titta gärna på filmklippet, jag är med. :D
www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/konstut...ryta-kulturbarriarer