Konst och psykisk sjukdom

  • parpababa
  • Besökare
  • Besökare
10 år 1 vecka sedan #659046 av parpababa
Svar från parpababa i ämnet Konst och psykisk sjukdom
Använder mest pro tools 10. Ibland använder jag ableton. Om jag reser använder jag digitalporta eller kassettporta : )
Mer
10 år 1 vecka sedan #659051 av Saari
Svar från Saari i ämnet Konst och psykisk sjukdom
Jag känner en förlösande känsla när jag skapat någonting. Det är som att jag lyfter tyngder från mig själv. Tyvärr orkar jag inte skapa så ofta, jag skriver, spelar gitarr och sjunger, pysslar och målar i akryl.

Men bildterapi är en helt annan sak. Jag har haft mycket bildterapi och det är så välgörande. Det är roligt och i och med att det är organiserat så får man faktiskt saker gjorda. Ibland är det skönt att få instruktioner på vad man ska måla, och sedan forma det ur hjärtat.

Musikterapi har jag haft också. Det är roligt att jamma med andra patienter och terapeut.
Mer
10 år 1 vecka sedan #659188 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Konst och psykisk sjukdom
Bild- och musikterapi är nog bäst för de med kraftiga negativa symptom och då de har svårt att prata och kommunicera på vanligt sätt. Målning och musik kan då bli en väg till att förbättra kontakten med omvärlden och känslorna.
Mer
10 år 1 vecka sedan #659201 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Konst och psykisk sjukdom
Jag har skrivit om konst och galenskap i ASP Bladet: aspbladet.wordpress.com/2011/12/ ... i-konsten/
Mer
10 år 1 vecka sedan #659202 av Utomjordingen
Bra MsTibbs! :klappa
Mer
10 år 1 vecka sedan #659204 av Geta
Svar från Geta i ämnet Konst och psykisk sjukdom
Intressant! Att vara skämttecknare är inget att leka med utan ett sätt att hantera sin ångest.