Antipsykospillz utan muskelstelhet?

Mer
5 år 7 månader sedan #1088301 av krokus
Vilka antipsykotiska mediciner har inte stelhet, som biverkan?

Jag har Abilify 20mg. Flera inom vården har lagt märke till att jag är stel, bland annat en ögonläkare. Jag har provat både Akineton och Pargitan (inte samtidigt), men de var inget för mig.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1088304 av rymd
har clozapine och har inte känt mig stel typ, men sömnig dagen efter.

Jobbigaste är att man måste ta blodprov 1 gång/månad
Last edit: 5 år 7 månader sedan by rymd.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1088313 av Nissegossen
Jag har Trilafon och på den har jag inga biverkningar på i den dosering jag har nu. jag och dåvarande sköterska var hos Psykiatrikerns rum och vi slöt en överenskommelse om att jag och sköterskan skulle komma överens om att jag tillsammans med sköterskan fick möjligheten att själva bestämma dosen.

Det kom hit en annan sköterska och när jag sade jag har biverkningar det skall inte ha på denna medicinen hon bestämde tid till den läkare jag hade då, en St-läkare han sade vi tar ett blodprov på medicinen i blodserum det ger svaret. Hon kom ju nästa gång och säger, det trodde jag inte och jag fick sänkt dos, nu utan problem.

Jag har alltså inga biverkningar på Trilafon, den är också viktneutral har både gått upp på den samt ned på den.

Men i detta är att jag fortfarande äter Akineton tabletter främst på morgonen med de mediciner jag har då samt inför natten, den verkar efter en timme då Också att jag tar Qetiapin för sömnens skull, den ger mig biverkningar och bägge har lika lång tid innan den verkar, varför Akineton verkar samtigt så Akinteton där är på sin plats.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 7 månader sedan #1088461 av krokus
Clozapine har jag aldrig provat. Har något minne av att viktökning är vanligt på den medicinen. Pest eller kolera... :?

Peratsin verkar inte stå med i patient-FASS.
Mer
5 år 7 månader sedan #1088472 av rymd
Krokus, jag tränar en hel del så märker inte av vikthöjning, är 177 cm och väger 59
Mer
5 år 7 månader sedan #1088476 av krokus
Rymd,
Vad skönt! Även om jag kan tycka att 59kg låter som en låg vikt.