Antipsykospillz utan muskelstelhet?

Mer
5 år 7 månader sedan #1088842 av Nissegossen
Står jag på rätt inställd dos har jag inga biverkningar på trilafon, den är också viktneutral för mig. har både gått upp i vikt och ned i vikt på trilafon, ge den en chans annars byt är mitt råd

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1088847 av Admin1
Nissegossen, Trilafon är ett gammalt preparat, som har större risk för stelhet och darrningar än t.ex Abilify. Du tar ju Akineton, så du märer inte av problemen. Om hon skall byta är det till Clozapine, Seroquel eller Zyprexa. Vissa personer är känsligare för darrningar och stelhet. Sedan om man är känslig för stelhet och darrningar finns en ökad risk för tardiv dyslinesi och då är Clozapine bäst följt av Seroquel. Så hon kanske bör göra AIMS-testet för att se tecken på tardiv dyskinesi.

www.viska.se/2014-05-15-05-17-26/kan-jag-ha-tardiv-dyskinesi
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan #1088848 av Nissegossen
OK,OK!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 7 månader sedan #1088849 av Miika
Jag har haft Trilafon länge och dessutom två ampuller. Har aldrig haft problem med stelhet och darrningar. Nöjd med den
Mer
5 år 7 månader sedan #1088850 av Nissegossen
På Quetiapine får jag biverkningar när jag skall sova och dricker kaffe samtidigt tar jag Quetipine och akineton de bägge verkar efter en timme, annars har jag svårt sova, pga biverkningar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 7 månader sedan #1088851 av Admin1
Kaffe är uppiggande och skall inte tas på kvällen vid sömnsvårigheter. Akineton är också uppiggande. Du behöver inte Akineton när du sover heller.