Antipsykospillz utan muskelstelhet?

Mer
5 år 7 månader sedan #1088479 av rymd
ja jag har viktproblem :/
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1088482 av Zoidar

krokus skrev: Clozapine har jag aldrig provat. Har något minne av att viktökning är vanligt på den medicinen. Pest eller kolera... :?

Peratsin verkar inte stå med i patient-FASS.


Det beror på att peratsin fås på licens. Trilafon som är samma ämne (perphenazine) fås i injektioner och det behövs ej licens till.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 7 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 7 månader sedan #1088483 av rymd
Clozapine hjälper min hjärna. Hur lång är du och vad väger du?
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1088493 av Nissegossen
Krokus

Peratsin är en medicin från Finland och är ett licenspreparat, men den går på högkostnadskortet. Det kan vara därför att den inte finns med i fass

www.internetmedicin.se/page.aspx?id=218

sv.wikipedia.org/wiki/Perfenazin

Samt vid den sektorisering som kom för Göteborg fick jag en ny psykiatriker som satte mig på för mig en medicin som inte var känd av mig. Han sade denna skall du ha. Vi kan droga ned dig så att du går som en zombie, men det är inte önskvärt.

Nej, vi skall ställa dig på en dos som är optimal och har kvar några symptom på din sjukdom det ger dig möjlighet till ha kvar ditt intellekt vilket är bättre.

Kan inte säga bättre varför jag inte byter medicin.

Han och jag, han var piprökare men tog gärna en ciggaril när jag bjöd honom, ja, vi rökte i hans läkarrum på kliniken och vi fann bägge ett nöje av varandra han var en go gubbe vila i frid Olle Odenman Vi pratade långt över den tid vi hade

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan #1088514 av krokus
Injektioner vet jag inte om jag vill ha. Tycker att tabletter fungerar.

Rymd,
171cm och 63kg.
Mer
5 år 7 månader sedan #1088515 av rymd
Krokus, amen då är du helt perfekt, keep dooing what u r doing baby