Hyoscyamin, skopolamin o atropin

Mer
4 år 11 månader sedan #1148544 av Richard
Det växer i Sverige vissa växter som man kan utvinna hyoscyamin, skopolamin o atropin. T.ex. Spikklubba (Datura stramonium), Bolmört (Hyoscyamus niger) o Änglatrumpet (Brugmansia suaveolens). De är mycket giftiga, jag läste nyligen en bok där mördaren använde bolmörtsextrakt.

Men i mindre mängder kan man berusa sig på dom, även om berusningsdos ligger nära letal dos. För några år sedan hade min mamma en Änglatrumpet på balkongen o vi satt där o drack vin. När hon gick in för att hämta nått så började jag käka av växten, jag åt 4-5 blad, då blev mamma arg men jag kände inte av nått.

Nu får man av vissa skäl inte experimentera med växtgifter hursomhelst o det är ju lite trist... O jag vågar inte ha giftiga växter alls om katterna skulle få smak för dom.

Jag har fått atropin när jag fick ECT-behandling, för att man inte ska bli torr i munnen. Skopolamin användes mot åksjuka o i högre dos som sanningsserum.

Mycket intressant!
Mer
4 år 11 månader sedan #1148547 av Geta
Min mamma hade också en stor planta med änglatrumpet på uteplatsen.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1148557 av Nissegossen
Hon huvudpersonen i Grottbjörnens folk drack Spikklubba tillsammans med schamaner och kunde skåda in i framtiden.

Ta det försiktigt Richard för detta. Något du inte här har nämnt är Rödprickig flugsvamp det anses att de som tog den blev okänsliga för slag och det att vikingar kunnat inta det när de skulle gå bärsärkagång .

Flugsvampen går det aktiva medlet rakt gick igenom kroppen via urinen och andra som inte hade tillgång drack kisset från de som tagit.

Överallt runt jorden här uppe i får säga polarregionen har den missbrukats. Ni som läser här bör iaktta att inte röra könsorganen ge sjutton i det, ni vet inte vad ni gör i så fall.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 11 månader sedan #1148558 av Richard
Sen finns det artificiell suxameton, en konstgjord variant av curare. Går under namnet Celocurin som man också får vid ECT-behandling.

Men curare använde indianerna i Sydamerika i sina pilar, o blev man träffad så förlamas kroppen. En mycket smärtsam död... När man får sånt i sig förlamas kroppen helt (under ECT är man nedsövd) men det stoppar alla muskler utom hjärtat, o man måste få konstgjord andning. En googling ger...

The nondepolarizing NMB class includes curare, metocurine, pancuronium, vecuronium, atracurium, cis-atracurium, doxacurium, pipecuronium, mivacurium, and rocuronium.


Pankuroniumbromid är ett annat ämne, som används i den andra sprutan vid giftinjektion!
Mer
4 år 11 månader sedan #1148560 av memphis
Digitalis är en annan dödlig växt. Kommer inte ihåg vad den heter på svenska.
Mer
4 år 11 månader sedan #1148562 av Richard

Nissegossen skrev: Hon huvudpersonen i Grottbjörnens folk drack Spikklubba tillsammans med schamaner och kunde skåda in i framtiden.

Ta det försiktigt Richard för detta. Något du inte här har nämnt är Rödprickig flugsvamp det anses att de som tog den blev okänsliga för slag och det att vikingar kunnat inta det när de skulle gå bärsärkagång .

Flugsvampen går det aktiva medlet rakt gick igenom kroppen via urinen och andra som inte hade tillgång drack kisset från de som tagit.

Överallt runt jorden här uppe i får säga polarregionen har den missbrukats. Ni som läser här bör iaktta att inte röra könsorganen ge sjutton i det, ni vet inte vad ni gör i så fall.

Jag har provat många droger, men inte den röda flygsvampen, o tänker inte göra det... Det lär vara ett obehagligt rus... Det verksamma ämnena är enligt wikipedia; ibotensyra, muskimol, och mindre mängder muskarin.
sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6d_flugsvamp

Sen de lömsk flugsvamp o vit flugsvamp innehåller amatoxiner som slår ut inre organ o det finns ingen behandling mot det. De är direkt dödliga!