Hyoscyamin, skopolamin o atropin

Mer
5 år 6 dagar sedan - 5 år 6 dagar sedan #1149324 av Nissegossen
En väldigt liten kaliber, men med hålspets om nu det fanns för den kalibern hade du haft ett jaktvapen. men det är i minsta laget.

En kaliber 22 hålspets hörs inte smällen genom rutan. tidigt på morgonen är stadsjägaren ute, han skjuter både katter och råttor i det område han just då jagar i. En vildkatt vill alla bli av med, så fort en vildkatt ser en människa får han eld i baken och drar till skogs, du får nästan aldrig se dem.

De vet vad som gäller och sticker så fort de ser en människa. Märkta katter bryr han sig föga över de åker skjutna i bagage luckan. Som sagt umgås de med en vildkatt åker de samma väg som vildkatten. Såg en morgon en skjuten råtta, ringde kvartersvärden som sade, bra jag skickar dit en mås att ta upp den.

Knallen av en 22 long hålspets är som knallpulver i hörseln ett s.k Salongsgevär. När jag sköt med mauser hade vi salongsammunition de kallades för råttor då det var inomhus ammunition. på korthållsbana


Man skjuter inte med dem utomhus. Jag har både brons silver och Guld nålar på luftgevär med en mycket liten tavla Tog skytte medaljen två ggr och då silver, för guld hade jag fått ta värvning då det krävs 3 år för att få det. vi gjorde det med kanonen då det var huvudvapnet och där skyttemärket för kpisten. Jag har alltid varit bra på att sikta och då träffa där jag siktar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 6 dagar sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 6 dagar sedan #1149326 av Nissegossen
Får tillägga att ett mord var nära att gå för naturlig död, då han blivit skjuten i nacken av en pistol kallat fruntimmersvapen men det syntes knappt när rättsläkaren hade svårt att se vad han dog av. knappt något blod litet ingångshål inget utgångshål på framsidan, det var hålspets och därför hade han svårt att upptäcka vad han dog av kulan trasade sönder hela hjärnan han dog på studs

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 6 dagar sedan #1149327 av Nissegossen
Vi hade 5 kr dagen i lumpen första gången jag tog medaljen fick jag 50 kr extra, det betydde ju en del, men blev besviken på våren då jag inte fick öre för det.

Det var ju pengarna man ville ha. 5 kr kostade då en ask liten Prince. Samt att vi fick 6 resor med tåg till hemorten jag tog på mig liftarkostymen satte upp tummen kom hem innan kvällen och på söndagen vart det omkring 19.00 jag satte tummen i vädret och modell 60 på mig. Jag kom alltid före midnatt när permissionen tog slut På den tiden visste ju alla män att ja, en som gjorde lumpen inte hade råd att betala en biljett på tåget.

Farsan gjorde samma sak tog upp de som var klädda i uniform de visste exakt hur vi hade det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 6 dagar sedan #1149329 av Richard
Snyggt!

5,5 mm är väl samma som cal .22? Man får ha licensfria skjutvapen om kraften understiger 10 joule i utgångsenergi, checka in;
sv.wikipedia.org/wiki/Utg%C3%A5ngsenergi Jag vet inte hur man trimmar det, mer än att man sätter i en kraftigare fjäder... Men om det blir typ anarki, upplopp, folk stormar på gatorna, o polisen är maktlös, m.m. Då kan ett trimmat luftgevär hjälpa, det kan tränga igenom skallbenet... Det är på gränsen att 10 joule gör det. Då kan man hålla sig borta, visst alla som har riktiga hagelgevär eller studsare rår man ju inte på men ändå... De som innehar de, får man väl anta innehar lite visdom, så att man kan packa ihop o fly när flyglarmet börjar tjuta o bomben är på väg...

Det finns både .177 (4,5 mm) o .22 (5,5 mm) hålspetsammunition för luftevär. Jag vet vilka gifter som ska sättas på vilka kulor man nu har som måltavla... Som dödar snabbt eller långsamt, det var det tråden handlade om från början. Curare eller cyanid för snabb död! Sånt här får man inte pyssla med, oavsett om man ens äger ett luftgevär, så jag vill understryka att jag inte gör nått sånt! Så att det inte blir nått missförstånd som sist... Men så innesluter man giftet med t.ex. stearin från ett droppande stearinljus!
Mer
5 år 6 dagar sedan #1149338 av Richard
Sen kan man titta på antal kärnvapen i världen...
sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_k%C3%A4rnvapenmakter

Ja, ryssarna bygger större bomber än väst, typ i megatonsklassen. USA har som mest W88:an. Dock i form av multipla stridsspetsar... De bombar Ängelholm, Båstad, Klippan, Örkelljunga o Markaryd, ja, då kan man ta sig mot Knäred eller Våxtorp. Tror inte de har avsett bomber för så små orter... Då kan man klara sig ett tag i skogen, visst, det sprids en massa smuts o kanske alla i hemlighet har gjort koboltbomber av sina kärnladdningar, då har vi bara några veckor...

Om man inte flyttar ner i gruvor, men här är det jag, efter min benkollaps, som är "Doktorn":
"Mein Führer...! I can walk!!"